Tokhme morgh

واردات تخم مرغ تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد

تصویر روز : یک مقام مسئول گفت:با توجه به شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در صنعت مرغ تخمگذار تا فروردین ماه سال ۹۷ مطابق با نیاز بازار باید تخم مرغ وارد شود.
رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن از استمرار عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون سازمان میادین میوه و تره بار هر شانه تخم مرغ را با نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند.

به گفته وی عمده تخم مرغ مورد نیاز میادین میوه و تره بار در سطح شهر تهران وارداتی و سایر استان‌ها وارداتی و داخلی است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه محدودیتی در عرضه تخم‌مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد، افزود: روزانه مطابق با نیاز میادین میوه و تره بار تخم مرغ عرضه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون هزار تن تخم مرغ وارد شده است، بیان کرد: با توجه به شیوع آنفولانزا حاد پرندگان در صنعت مرغ تخمگذار تا فروردین ماه سال ۹۷ مطابق با نیاز بازار باید تخم مرغ وارد شود.

 وی ادامه داد: در چند روز اخیر قیمت تخم مرغ درب مرغداری دستخوش تحولاتی در بازار قرار گرفت که با عرضه مستقیم محصول به نرخ مصوب پیش بینی می شود که قیمت درب مرغداری به تعادل برسد.

به گفته ترکاشوند ۱۸ تا کنون میلیون مرغ تخم گذار ناشی از آنفولانزا حادپرندگان معدوم شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن در ادامه افزود: با وجود آنکه یکی از تولیدکنندگان عمده تخم مرغ در دنیا محسوب می شویم، اما در چند ماه اخیر به سبب شیوع آنفلوانزای حادپرندگان با محدودیت‌هایی در عرضه محصول مواجه شدیم که برای تأمین نیاز کشور چاره ای جز واردات نداریم.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی تصریح کرد : در نیمه نخست سال با وجود تمامی مشکلات ۱۳ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *