hashemi.vazir

۵۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند

تصویر روز : وزیر بهداشت با اشاره به نرخ سرطان در کشور گفت: حداقل ۵۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند. سبک زندگی، نوع تغذیه و نوع سیاست گذاری در آن موثر هستند.

دکتر سید حسن قاضی زاده در حاشیه همایش روز ملی مبارزه با سرطان در جمع خبرنگاران گفت: سرطان موضوع بسیار مهمی است و کمتر خانواده ایرانی با آن درگیر نبوده اند. سند ملی سرطان را در جهت توسعه زیرساختها و میل از شیمی درمانی به رادیوتراپی مشخص می کند و در عین حال دستگاه های مربوط به درمان را مشخص می کند و وظایفی هم برای سازمان های مردم نهاد تعیین کرده است. همچنین درمان کسانی که در معرض ابتلا به سرطان هستند را بررسی کرده است.

وی افزود: بیمه ها نقش مهمی در بیماران مبتلا به سرطان دارند و همچنین رسانه ها نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و یکی از بخش های جذاب برای بینندگان، قسمت هایی است که آگاهی بخشی می کند و سواد بهداشتی مردم را افزایش می دهد.

وزیر بهداشت گفت: حداقل ۵۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند. سبک زندگی، نوع تغذیه و نوع سیاست گذاری در آن موثر هستند. پیشرفت در حوزه سرطان گامی به پیش است اما این برای ما که مجری هستیم بسیار سخت تر است. این گام را خود مردم می بایست بردارند اما ما هم نباید فرافکنی کرده و از مسئولیت خود شانه خالی کنیم.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از یک طرف بودجه درمان را تعیین می کند و از طرفی هم به افزایش بیماری ها فشار می آورد. به گزارش مهر، هاشمی در پایان افزود: ۵۰ درصد بیماری ها صرفاً به سبک زندگی خود فرد مربوط می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *