برای پیاده سازی کل استاندارد PSD2 در ایران گپ داریم

تصویر روز: مدیر سیستم های پرداخت شرکت خدمات انفورماتیک تاکید کرد: برای اینکه کل استاندارد PSD2 را در ایران داشته باشیم گپ داریم که البته پر کردن این گپ کار پیچیده ای نیست.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، سید محمدسعید طباطبایی، مدیر سیستم های پرداخت شرکت خدمات انفورماتیک در دومین روز از هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک ونظام های پرداخت با بیان اینکه PSD2 مجموعه ای از استانداردها و دستورالعمل هایی است که در اتحادیه اروپا مطرح شد گفت: در ورژن یک تقریبا موفق عمل کردیم اما در اروپا ورژن دوم PSD مطرح است.
وی با اشاره به مفهوم psd2 گفت: مجموعه قوانینی که هدف اصلی آن این است که سرویس های پرداخت را در اختیار بازیگران جدید قرار دهد که امن و در عین حال ساده هستند.
وی با بیان اینکه ورژن یک psd را که در اروپا در سال ۲۰۰۷ در دنیا منتشر شده را به نوعی ما نیز محقق کردیم و در این حوزه خیلی عقب نیستیم اظهار کرد: بابررسی تحولات اخیر در بحث psd از سال ۲۰۱۵ شاهد هستیم که تحولاتی در حال وقوع است و به سمتی می رویم که بازیگران جدید و فین تک ها در کشورمان به شبکه بانکی و خصوصا پرداخت وارد می شوند و باید برایشان راهکار داشته باشیم؛ چراکه راهکار در ورژن یک psd به هیچ عنوان پاسخگوی بازیگران جدید نیست.
وی در عین حال بیان کرد: برای گذار به psd2 و تمام مزایایی که رگولیشن های psd2 به همراه خواهند داشت نیاز داریم تا در حوزه سرویس های حسابی یک زیرساخت شبه آنلاین یا کاملا آنلاین داشته باشیم که بتواند این سرویس ها را به فین تک ها ارائه دهد.
مدیر سیستم های پرداخت شرکت خدمات انفورماتیک ادامه داد: به عنوان مثال در اروپا درصد زیادی از بازار در اختیار ویزا و مستر کارت است که این ها کمپانی های آمریکایی محسوب می شوند و به دنبال آن هستند در مفاهیم جدید بر مبنای PSD2، خدمات ارزان تر باشد که به عنوان نقطه قوتی در مقابل ویزا و مستر کارت باشد.
وی در عین حال بیان کرد: در آینده به نظر می رسد مفاهیم جدید در اتحادیه اروپا کل مفهوم پرداخت را حداقل در اتحادیه اروپا دچار تحول کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *