luok oil

لوک اویل روسیه با ایران قرارداد نفتی امضا می کند

تصویر روز :  رئیس شرکت نفت لوک اویل روسیه ابراز امیدواری کرد که در طول ۴ ماه آینده با ایران قراردادی برای بهره برداری از چند چاه نفتی امضا کند.
وحید علی اکبروف در مورد امکان امضای قرارداد بهره برداری از چند چاه نفتی در ایران در ماه مارس (ماه آینده میلادی) اعلام کرد: فرصت کم است و ماه آینده نمی توانیم قرارداد را امضا کنیم.
خبرگزاری تاس به نقل از علی اکبروف نوشت: متاسفانه وقفه ای ایجاد شده که لوک اویل مسئول آن نبوده است و نیاز به چهار ماه فرصت برای امضای قرارداد با ایران داریم.
رسانه روسی نوشت: «علی کاردر» مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران پیشتر گفته بود که قراردادهایی برای بهره برداری از میدان های نفتی منصوری و منگوله در ماه مارس امضا خواهد شد.
تاس افزود: شرکت لوک اویل طرح توسعه میدان نفتی منصوری را در ماه اوت سال گذشته به ایران ارائه کرد. همزمان اسناد شرکت پرتامینا اندونزی هم که برای بهره برداری از این میدان نفتی تلاش می کند نیز ارائه شد.
رسانه روسی خاطرنشان کرد: امیر حسین زمانی نیا معاون وزیر نفت ایران پیشتر گفته بود که شرکت های لوک اویل و زاروبژنفت در بین شرکت های روسی به امضا قرارداد برای بهره برداری از میدان های نفتی نزدیک تر هستند.
میدان نفتی منصوری در استان خوزستان، در فاصله ۵۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز و ۶۰ کیلومتری شمال خلیج فارس قرار دارد.
این میدان از شمال غربی در همسایگی میدان نفتی اهواز، از غرب با میدان آب تیمور و از شمال شرقی در مجاورت میدان نفتی شادگان قرار دارد.
ظرفیت تولید نفت خام میدان منصوری به طور متوسط ۱۰۰ هزار بشکه در روز است.
لوک اویل در سال ۱۹۹۱ میلادی با ادغام سه شرکت دولتی نفت روسیه، از سوی مدیر عامل کنونی لوک اویل که در آن مقطع وزیر انرژی اتحاد جماهیر شوروی بود، راه اندازی شد.
این شرکت دو سال پیش با لغو تحریم ها دفتر خود را در تهران بازگشایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *