dehghan

استفاده از پهپاد ستفاده در منطقه احتمالی سقوط هواپیمای ای تی آر

تصویر روز : معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، از فراهم شدن گشت زنی هوایی با استفاده از بالگرد در منطقه احتمالی سقوط هواپیمای ای تی آر آسمان خبر داد.

 مرتضی دهقان،  در گفتگو با شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت تجسس هواپیمای مفقودشده پرواز تهران-یاسوج که روز گذشته در ارتفاعات دنا سقوط احتمالی داشته است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه جلسات کمیته بررسی سانحه هوایی پرواز تهران- یاسوج، دیشب جلسه ای را برگزار کرد که در آن مقرر شد تا اگر شرایط جوی اجازه دهد، امروز نیروهای امداد هوایی وارد فعالیت شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیرکل مراقبت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در صحنه حضور دارد، افزود: دستگاه های امداد و نجات، ساعت ها است در منطقه در حال گشت زنی هستند؛ همچنین از صبح امروز با توجه به باز شدن دید افقی، امکان پرواز هلی کوپترها وجود دارد که چند فروند بالگرد، در حال پرواز بر فراز منطقه مورد نظر هستند.

به گفته معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، تیم های زمینی نیز علاوه بر امداد هوایی در حال تجسس هستند؛ اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند؛ ضمن اینکه به دنبال سرنخ هایی هستیم که بتوانیم لاشه هواپیما را بیابیم.

دهقان با بیان اینکه دید افقی برای بالگردها کوتاه است اظهار داشت: استفاده از پهباد در دستور کار قرار دارد؛ ضمن اینکه با بخش عملیاتی این پرنده هماهنگ شده و در صورتی که مجوز پرواز پهباد صادر شود، از این وسیله استفاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *