nobakht.4

نوبخت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل سال آینده ایجاد می شود

تصویر روز : سخنگوی دولت گفت: دولت قصد دارد سال آینده یک میلیون و ۳۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که از این تعداد، ۸۴۶ هزار شغل در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاهها قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در همایش سالانه کانون فرهنگیان و همایش سالانه حزب اعتدال توسعه استان تهران افزود: برنامه دولت دوازدهم، رفع فقر مطلق در کشور است و تصمیم داریم سال آینده این سیاست را اجرایی کنیم.
وی به اتمام بررسی بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: سال ۹۲ که دولت را تحویل گرفتیم بودجه، ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود و امروز بودجه ۳۴۶ هزار میلیارد تومان است و بودجه در طی این سال‌ها ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده‌ است.
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: درآمد نفتی ما تقلیل کرده است و بودجه در مقایسه با چهار سال قبل نصف شده است اما بودجه آموزش و پرورش از ۱۴ هزار میلیارد تومان به ۳۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: دو برابر کردن حقوق فرهنگیان عدد بسیار ناچیزی است و خودمان هم این موضوع را می دانیم و با وجود اینکه رشد منفی ۷ درصدی اقتصاد را امروز به اعتقاد تمام جهان به ۶ درصد رساندیم اما آیا رفاه را تامین کرده‌ایم؟ و هنوز بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور داریم.
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه افزود: متاسفانه نتوانسته‌ام برای اعضای حزب وقت بگذارم چراکه زیر آوار کارها و مشکلات مانده‌ام و از شما می خواهم من را کمک کنید.
نوبخت افزود: این دولت با تفکر اعتدالی و اصلاحات به وجود آمد، خوشبختانه در مجلس یک کانون اعتدالی داریم که به ما کمک می کنند، احزاب حتی احزاب منتقد هم باید ما را کمک کنند و نظرشان را بگویند و ما هم باید انتقاد احزاب منتقد را به رسمیت بشناسیم.
سخنگوی دولت دوازدهم اظهار داشت: درست است که احزاب منتقد می خواستند که این دولت سر کار نیاید و دولت مورد نظرشان انتخاب شود اما این‌ها به جای خودش و کمک کردن به دولت فعلی هم جای خود را دارد.
نوبخت تصریح کرد: وی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناوگان شهری را از دیگر رویکردهای جدی دولت دوازدهم برشمرد.
سخنگوی دولت خطاب به حاضران در این همایش گفت: اگر پیگیری و مقاومت شما نبود مشخص نبود که ما امروز مسئولیت قوه مجریه را بر عهده بگیریم.
نوبخت خاطرنشان کرد: دولت اکنون حزب اعتدال و توسعه نیست و از کسانی که در سپهر سیاسی ایران ستاره بودند دعوت کردیم و دولت فعلی با همکاری جریان اصلاحات و اعتدال شکل گرفت.
وی یادآور شد: دولت با عقبه مردمی شکل گرفته است و در ۲۹ اردیبهشت ماه مردم در صفوف طولانی قرار گرفتند و رای دادند و همه دنیا دیدند همان فردی از صندوق بیرون آمد که داخل کشور انتخاب شده بود و هیچ شائبه‌ای در انتخابات وجود نداشت.
دبیر کل حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: وجود یک اتاق فکر لازم است و باید عقبه تشکیلاتی داشته باشیم؛ این دولت از حمایت مردمی برخوردار است و من به عنوان جزیی از دولت از تشکیلات حزبی برای کمک به دولت استفاده می کنم.
همایش سالانه حزب اعتدال و توسعه استان تهران و کانون فرهنگیان این حزب عصر امروز پنجشنبه سوم اسفندماه سال ۹۶ به منظور تجدید پیمان با دولت تدبیر و امید در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف و برنامه های حزب در سالن اجتماعات امام علی (ع) ، آموزش و پرورش منطقه ۵ نبش بلوار فردوس شرق برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *