افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح صنعتی در هرمزگان

تصویر روز : افتتاح و عملیات اجرایی هم زمان ۶ طرح بزرگ صنعتی و فولادی در استان هرمزگان چهارشنبه شب با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح این طرح های صنعتی و فولادی گفت: این طرح ها شامل افتتاح پالایشگاه قیر شرکت فرآورده های نفتی سیه فام با ظرفیت یک و نیم میلیون تن گرید گرم در سال و ۲ واحد قیری دیگر هر کدام با ظرفیت ۹۰۰ هزار و ۳۸ هزار تن در سال است.
مهدی کرباسیان با اشاره به اینکه صادرات از محورهای اصلی دولت دوازدهم است، گفت: از آن جایی که هر سه واحد قیری صادراتی بوده لذا می تواند ارزی آوری مناسبی برای کشور ایجاد کند.
وی افزود: شرکت فرآورده های نفتی سیه فام در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با بهره گیری از دانش متخصصان جوان ایرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
وی یاد آورشد: این کارخانه در حال حاضر برای ۱۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اضافه کرد: مرحله نخست کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید یک ونیم میلیون تن آهن اسفنجی در هرمزگان از دیگر طرح های افتتاح شده در سفر استانی هیات دولت به این استان بود.
این مسئول یاد آورشد: در این روز همچنین عملیات اجرایی طرح زیرساخت منطقه ویژه پارسیان در غرب هرمزگان با همکاری و مجوز سازمان محیط زیست با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون یورو آغاز شد.
این مسئول ادامه داد: محوطه این بندر ۱۰ هزار هکتار بوده و به علت نزدیکی به بندر عسلویه و گاز، تاکنون چهار سرمایه گذار برای ساخت کارخانه پتروشیمی زمین گرفته اند که پیش بینی می شود با ایجاد این بندر اشتغال زایی وسیعی را برای بیش از ۳۰ هزار نفر ظرف مدت ۵ سال ایجاد کند و یکی از مناطق اصلی توسعه در کشور باشد.
کرباسیان گفت: مرحله نخست شهرک صنایع دریایی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد دلار و در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار از دیگر طرح هایی بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه وارد هرمزگان شد.
در این سفر ۲ روزه ۱۵ طرح مهم با هزینه بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح و عملیات اجرایی ۱۵ طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رئیس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *