Huawei

عرضه اولین چیپ تجاری۵G هوآوی در MWC 2018

تصویر روز: در ۲۵ فوریه در کنفرانس جهانی موبایل، Huawei اولین چیپست تجاری ۵G خود یعنی Balong 5G01 را به طور رسمی در سراسر جهان عرضه کرد که از استاندارد ۳GGP جهانی برای ۵G پشتیبانی میکند تا بهعنوان نقطه عطف قابلتوجهی در نسل بعدی اتصال بیسیم به شمار آید.

Balong میتواند بهعنوان یک بخش هماهنگ در چیپستهایی بر پایه Kirin در اسمارتفون استفاده شود. Balong همچنین میتواند بهطور مستقل بهعنوان مودم در دستگاههای مختلف تلفن همراه برای تجهیزات مشتری (CPE) و انواع سختافزار مختلف به کار گرفته شود.

Balong: یک صنعتگر در صنعت ارتباطات است

Balong در سال ۲۰۰۷ باسابقه قوی و تخصص در فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد بازار شد. از اوایل دوران ۳G، کارتهای داده مبتنی بر Balong توسط شرکتهای پیشرو در سراسر جهان استفادهشده است. در دوران ۴G، تیم Balong بهطور فعال از سال ۲۰۰۸ در گروه کاری LTE در بسیاری از زمینههای ارتباطات مشارکت کرده و در جنبههای مختلف استاندارد و تحقیق استراتژی LTE، تست و ارزیابی، طرحبندی و ارتقاء صنعتی و همکاری بینالمللی شرکت کرده است. چیپست Balong یک نقطه عطف جدید در تکامل صنعت LTE بوده و LTE TDD / FDD را برای رسیدن به بلوغ بیشتر آماده کرده است.

چیپست های تلفن همراه بسیار مهم هستند، زیرا آنها تأثیر مستقیم بر کیفیت صدا، سرعت دسترسی به شبکه و شدت سیگنالهای تلفنهای همراه دارند. این وظایف مهم، مسئولیت Balong را در صنعت بسیار مهمتر جلو داده و میتواند Kirin را به یک چیپست شناختهشده در بازار به شرایط مهمتر و باارزشتری برساند. ازاینرو تعامل دو قسمت میتواند مرزهای فناوری چیپستهای Kirin را به سکوهای بالاتری ارتقا دهد.

چیپست Balong: قدرتنمایی در ارتباطات

درحالیکه Balong بهطور گستردهای شناختهنشده اما محصولاتش نقطه عطفی بوده که صنعت را شکل داده است:
Balong 700: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی LTE TDD / FDD
Balong 710: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی LTE Cat.4 با سرعت دانلود تا ۱۵۰Mbps
Balong 720: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی LTE Cat.6 با سرعت دانلود تا ۳۰۰Mbps
Balong 750: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی از LTE Cat12 / 13 (UL) با استفاده تجاری ۴CA، اولین استفاده تجاری ۴X4 MIMO (ورودی چندگانه و خروجی چندگانه) و سرعت دانلود تا ۶۰۰ مگابیت در ثانیه
Kirin 970 (یکپارچهسازی با Balong 760): اولین چیپست موبایل برای پشتیبانی از LTE Cat.18 با سرعت دانلود تا ۱٫۲Gbps و اولین استفاده تجاری از دو سیمکارت و دو VoLTE Balong بهطور گسترده برای کیفیت و عملکرد آن شناختهشده است. گزارشهای مختلف منتشرشده در سه سال گذشته برای کشور چین نشان میدهد که Balong با شاخصهای عمدهای ازجمله میزان دانلود، بارگیری دادهها و کیفیت صدا، بهطور عمده به دلیل عملکرد بالا به بالاترین نمرهها رسیده است.
در جدیدترین گزارش China Mobile در سال ۲۰۱۷ چیپست Kirin 970 با امتیاز بالا در ارتباطات، با بهترین نرخ دانلود و کیفیت صدا در سناریوهای مختلف تست و تأیید شد. بهعبارتدیگر، Kirin 970 با ترکیب Balong میتواند کاربران تلفن همراه را با بهترین کیفیت صوتی و تجربه دسترسی به شبکه در سراسر محیط همراهی کند.

Balong مدت زیادی است متعهد به ارائه اتصال سریع با سرعتبالا و تجربه ارتباطات استثنایی است. Balong 765، که در سال جاری میلادی در MWC معرفی شد، این تعهد را به یک سطح بالاتر میبرد. این اولین مودم ۸ گیگاهرتزی ۴٫۵G LTE است و برای پشتیبانی از LTE Cat.19 با سرعت دانلود تا ۱٫۶ گیگابیت در ثانیه در یک شبکه FDD و تا ۱٫۱۶Gbps در یک شبکه TD-LTE طراحیشده است. این اولین راهحل TD-LTE Gbit جهان است و لازم به ذکر است که این نخستین و تنها چیپست جهان است که برای پشتیبانی از ۸ × ۸ MIMO با عملکرد پیشرو در صنعت در سرعت شبکه و شدت سیگنال برای ارائه ۸۰ درصد بهبود در بهرهوری طیفی عرضه شده؛ همچنین از تکنولوژی LTE-V پشتیبانی میکند و میتواند اتصالات امن و پایدار را برای وسایل نقلیه فعال IOV فراهم کند.

Balong 5G01: پیشگام در دوران ۵G
پس از پیشروی در ارتباطات ۴٫۵G، اکنون Balong زمین جدیدی در ۵G را به نمایش گذاشته است. توسعهی چیپست های نسل ۵G بهعنوان یکی از دو ملاحظات اصلی زیرساخت در کنار شبکهها، تبدیل به یک عامل حیاتی برای پیشرفت صنعت شده است. در سال جاری برای نمایشگاه MWC، شرکت Huawei اولین چیپست ۵G تجاری مبتنی بر ۳GPP را با عنوان Balong 5G01 راهاندازی کرد که از طیف ۵G اصلی، ازجمله Sub-6 GHz (کم باند) و mmWave (بالا باند)، با نرخ دانلود نظری تا ۲٫۳ گیگابیت در ثانیه و از دو روش تشکیل شبکه – NSA (5G Non-Standalone) و SA (5G Standalone) پشتیبانی میکند.
این نسخه بهعنوان اولین تراشه تجاری پس از توافق استاندارد ۵G راهاندازی شد. Balong 5G01 قرار است در خط مقدم تجاریسازی چیپست ۵G برای دستگاهها در راستای توسعه صنعت ۵G باشد. همچنین شرکت Huawei اولین شرکتی است که دارای چیپست های ۵G، دستگاهها و قابلیتهای شبکه است و این تنها شرکتی خواهد بود که میتواند مشتریان را با راه حلهای ۵G در سال جاری همراهی کند.
ریچارد یو، مدیرعامل شرکت Huawei Consumer Business Group، گفت: “فناوری ۵G به دنبال جهش بعدی برای دنیای هوشمند ما خواهد بود که مردم، وسایل نقلیه، خانهها و دستگاهها بهطور کامل متصل میشوند. تجربیات جدید، بینش و قابلیتهای جدید را ارائه میکنند.” در ادامه اشاره شد “از سال ۲۰۰۹ تاکنون هوآوی ۶۰۰ میلیون دلار درزمینه تحقیق و توسعه تکنولوژی ۵G سرمایهگذاری کرده است که منجر به نوآوری در مورد معماری شبکه، استفاده از طیف، تأیید صحت و غیره میشود. از وسایل نقلیه متصل و خانههای هوشمند به AR / VR و فیلمهای هولوگرام، ما متعهد به توسعه اکوسیستم بالغ ۵G هستیم تا مصرفکنندگان بتوانند از یک دنیای متصل استفاده کنند که شیوه ارتباط و اشتراک آن را تغییر میدهد. ”
اکنون راهاندازی Balong 5G01 و Huawei 5G CPE در دوران ۵G و سرانجام ورود گوشیهای ۵G را اعلام میکنیم. در دوران جدید ۵G، همچنان Balong به استفاده از مزایای قابلیت ارتباطات خود ادامه میدهد و همچنان متعهد به ارائه کاربران نهایی و ارتباطدهنده با اتصالات سریعتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *