rabiei.3

توزیع سبد کالا در هفته جاری

تصویر روز : وزیر کار از توزیع سبد غذایی به ۱۱ میلیون خانوار در هفته جاری خبر داد و گفت: برنامه‌ای داریم که طی آن، خانواده‌هایی که معیشت‌شان کفاف زندگی را نمی‌دهد، ۸۰ درصد حداقل دستمزد سالانه را دریافت می‌کنند.
به گزارش ایبِنا، علی ربیعی در رابطه با «لایحه مساعدت اجتماعی» گفت: این برنامه‌ای است که طی آن هر فرد یا خانواده‌ای که معیشت‌شان کفاف زندگی را نمی‌دهد و درآمدی که دارند کف حمایت اجتماعی آنها را تضمین می‌کند، حمایت می‌شود. وی با بیان اینکه لایحه مساعدت اجتماعی به مجلس ارسال شده است، ادامه داد: این برنامه امسال آغاز شده و در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت و برای آن بودجه در نظر گرفته شده است.

وزیر رفاه افزود: ۷ هزار میلیارد تومان برای ادامه این برنامه در سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که ۴ هزار میلیارد آن به افراد شناسایی شده اختصاص می‌یابد که هم‌ اکنون از نهادهای حمایتی، خدمات دریافت می‌کنند و ۳ هزار میلیارد تومان نیز برای افراد جدیدی است که به این برنامه وارد می‌شوند.

ربیعی گفت:‌ در واقع افرادی تحت حمایت ما قرار می‌گیرند که به هیچ عنوان توان اداره زندگی خود را ندارند و به این ترتیب شرایطی فراهم می‌شود که در یک خانوار ۴ یا ۵ نفره نزدیک به ۸۰ درصد حداقل دستمزد سالانه را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: درمان رایگان و ارزان‌قیمت، آموزش رایگان و ارائه مسکن از دیگر برنامه‌هایی است که در لایحه مساعدت اجتماعی در اولویت‌های دولت قرار گرفته است. وی گفت: هم‌اکنون در برخی از استان‌های کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و برخی از شهرستان‌ها ۲۰ درصد افراد، تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند که رقم بالایی است و سعی داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم این رقم را کاهش دهیم.

توزیع سبد غذایی به ۱۱ میلیون خانوار در هفته جاری

وی همچنین افزود: در توزیع سبد کالای جدید ۵۰ میلیارد تومان اعتبار بیشتری در نظر گرفته شده است. ربیعی با بیان اینکه این سبد کالا مشمول نیازمندان، افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و همچنین به ۸۰۰ هزار نفر از نیازمندانی که خودمان شناسایی کرده‌ایم، تعلق می‌گیرد.

ربیعی گفت: تامین اعتبار برای سبد کالای حمایتی کامل می‌شود و در هفته جاری بین ۱۱ میلیون نفر نیازمند توزیع شود. به گزارش فارس، ‌ پیش از این مریم‌السادات میرمالک ثانی،  سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه گفته بود: کارت یارانه سرپرست خانوارها شارژ می‌شود این افراد می‌توانند به فروشگاه‌ها طرف قرارداد ما که در تهران ۹ فروشگاه انتخاب شده در قالب رفاه، شهروند، اتکا و … مراجعه و کالاهای خود را خریداری کنند. افراد در خرید کالا آزادی عمل دارند اما باید به این فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کنند.

وی گفته بود: مشمولان دریافت سبد کالا بدانند اینگونه نیست که چنانچه کالای خود را خریداری نکنند پولشان در کارت اعتبار سوخت می‌شود بلکه تا دریافت سبد بعدی می‌تواند در حساب آنها بماند.

میرمالک ثانی در مورد نحوه دریافت این سبد توضیح داده بود که افراد مشمول به بهزیستی و کمیته امداد مراجعه کنند و اگر شرایط را داشته باشند، می‌توانند تحت پوشش این نهادها قرار گرفته و سبد را بگیرند؛ البته افرادی که مستمری‌بگیر این نهادها نیستند و فقط یک مورد خدمت دریافت کرده‌اند هم می‌توانند، سبد کالا بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *