زنگ هشدار آلودگی هوا در ایتالیا

تصویر روز: زنگ هشدار آلودگی هوا در سه شهر بزرگ ایتالیا به صدا درآمد.

با وجود محدودیت آمد و شد خودروها در پایتخت ایتالیا و رایگان شدن اتوبوس در دیگر شهرهای بزرگ این کشور برای تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، غلظت آلودگی هوا در سه شهر رم، میلان و تورینو باز هم افزایش یافت.

میکله جولیانو، کارشناس و استاد دانشگاه میلان گفت: هیچ ابتکار عملی به تنهایی و در ظرف چند روز نمی تواند به طور موثر به کاهش و یا حل آلودگی هوا کمک کند.    باید در کنار ممنوعیت موقت وسایل نقلیه موتوری، برنامه های بلندمدت منظم و عملی با آلودگی طراحی کرد.

ممنوعیت تردد خوردوهای استاندارد یورو صفر و یورو یک در سطح شهر تا آخر فصل زمستان، کاهش دو درجه ای دمای وسایل گرمایشی منازل، خاموش کردن خودروها در پشت چراغ قرمز و استفاده نکردن از خودرو به صورت تک سرنشین از جمله ابتکارات و توصیه های شهرداری رم به مردم برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت ایتالیا است.

 یک شهروند ایتالیایی درباره کیفیت ناسالم هوای پایتخت گفت: متاسفانه دو ماه است که در رم باران نمی بارد و این مسئله موجب افزایش آلاینده ها شده است که برای سلامت همگان و به ویژه کودکان خطرناک است.

  در همین حال شهرداری میلان در شمال ایتالیا چهارشنبه شب اعلام کرد: در پی افزایش آلودگی هوا در این شهر، هفته آینده تردد همه خودروهای موتوری برای سه روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر ممنوع خواهد بود.   آژانس محیط زیست اروپا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: ایتالیا در میان کشورهای اتحادیه اروپایی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *