jahangiri.2

حل مسائل بانکی ایران و عراق

تصویر روز: معاون اول رییس جمهور گفت: باید تلاش کنیم تا سطح مبادلات اقتصادی ایران و عراق از ۷ میلیارد دلار عبور کند که حل برخی موانع اداری و مسائل بانکی می تواند در این زمینه اثربخش باشد.
به گزارش ایبِنا، اسحاق جهانگیری امروز (پنج شنبه) در دیدار با فواد معصوم رییس جمهور عراق با اشاره به افزایش مناسبات فی مابین در حوزه اقتصادی و بطور مشخص در بخش نفت، گاز و برق و نیز تبادل فرهنگی و سفر میلیون ها زائر از دو کشور گفت: باید تلاش کنیم تا سطح مبادلات اقتصادی از ۷ میلیارد دلار عبور کند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: حل برخی موانع اداری و مسائل بانکی می تواند در این زمینه اثربخش باشد. خوشبختانه اراده سیاسی در بالاترین سطح وجود دارد تا بستر برای همکاری جدی تر بخش خصوصی با یکدیگر مهیا شود.

فواد معصوم نیز در این دیدار با اشاره به زمینه های بسیار برای همکاری اقتصادی دو کشور گفت: عراق از سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران در طرح ها و پروژه های اقتصادی استقبال می کند و خواهان ایفای نقش پر رنگ تر بخش خصوصی ایران در این زمینه است.

وی همکاری با کشورهای دوست و همسایه را اولویت بغداد توصیف و تاکید کرد: روابط دو کشور براساس منافع مشترک بنا شده است و اطمینان می دهیم که عراق در هیچ اقدامی علیه همسایگانش مشارکت نخواهد کرد. رییس جمهور عراق با اشاره به مذاکرات انجام شده در حوزه مسائل اقتصادی،‌بانکی و آب و هوا گفت: ما خواهان استفاده از تجربیات ایران برای حل مشکلات هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *