visa copy

صدور روادید بین ایران و آذربایجان تسهیل می‌شود

تصویر روز: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بزودی شاهد تسهیل صدور روادید بین ایران و جمهوری آذربایجان خواهیم بود و ایرانیان در سفر به این کشور می توانند از امکان صدور ویزا در فرودگاه استفاده کنند.
محمد جواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک که پس از پایان اجلاس چهار جانبه ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان در باکو برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: ایران با ترکیه و گرجستان مقررات لغو روادید دارد و بزودی ایرانیان می توانند در سفر به جمهوری آذربایجان نیز از تسهیلات صدور روادید بهره مند شوند.
وزیر امور خارجه کشورمان ، در این کنفرانس خبری مشترک که با حضور «المار محمدیار اف » وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ،« مولود چاووش اوغلو » وزیر امورخارجه ترکیه و «میخائیل جانیل دیز» معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه گرجستان برگزار شد ، افزود:توجه به ارتباطات مردمی و توسعه گردشگری از محورهای نشست چهارجانبه بود .
وی افزود: امروز رفت و آمد گردشگران بین این چهار کشور تسهیل شده است و در نشست های آتی چهارجانبه در مورد این موضوع بیشتر بحث و گفت و گو خواهیم کرد.
ظریف با اشاره به اینکه آذربایجان ، ترکیه و گرجستان دارای سوابق تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی زیادی با ایران هستند، افزود: این اشتراکات چهار کشور را به یکدیگر ارتباط می دهد و همکاری بین ما چهار کشور می تواند زمینه ساز صلح و ثبات در منطقه باشد.
ظریف گفت : در اولین اجلاس چهار جانبه زمینه های همکاری را در بیانیه باکو برشمردیم که مهمترین آنها همکاری در حوزه های انرژی، ترانزیت، گردشگری و همکار ی در عرصه صنعت و تکنولوژی است و می تواند به توسعه همه کشور و کل منطقه کمک کند.
وزیر امور خارجه کشورمان ،یکی از مهمترین حوزه های همکاری میان این چهار کشور را حوزه ترانزیت عنوان کرد و افزود: در نتیجه همکاری در این حوزه ،خلیج فارس و اقیانوس هند را به دریای سیاه و دریای مدیترانه ارتباط می دهیم و یک راه سریع ، امن و ارزان را برای کشورهای منطقه و جهان فراهم می کنیم .
ظریف گفت : در حوزه انرژی نیز زمینه های زیادی برای همکاری چهار کشور وجود دارد.
وی افزود: نشست چهارجانبه شروع بسیار خوبی برای نشان دادن این واقعیت است که با گسترش همکاری های منطقه ای می توانیم صلح ثبات و پیشترفت را برای کشورهای خودمان و منطقه به ارمغان بیاوریم.
ظریف امروز بلافاصله پس از ورود به باکو با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *