antonov an 148

هواپیمایی تفتان ۱۰۰ فروند آنتونوف می خرد

تصویر روز: هیأت مدیره شرکت هواپیمایی تفتان از عقد قراردادی برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای آنتونوف به ارزش ۳ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش تصویر روز ، ابوالفضل حقیقی در گفتگو با صداوسیما افزود: پس از یک سال و نیم مذاکره بالاخره این قرارداد در بهمن ماه امسال بین شرکت تفتان و شرکت سازنده آنتونوف اوکراین منعقد شد تا در مدت ۶ سال ۱۰۰ فروند هواپیمای آنتونوف به ناوگان هوایی کشور افزوده شود.
وی با اشاره به توافقات اولیه با شرکت سازنده اظهار داشت: چون این خرید مربوط به اولین نوع این هواپیماست ۱۰ روز پیش از سازمان هواپیمایی درخواست بررسی و اعلام نظر کردیم تا بعد از تأییدیه سازمان هواپیمایی اولین فروند آن بعد از ۱۴ ماه وارد شود و سپس هر ماه دو فروند تحویل این شرکت خواهد شد.
حقیقی تصریح کرد: این هواپیمای پیشرفته و به روز دارای ۱۰۲ صندلی، دو موتور مصرف سوخت پایین و مناسب با شرایط اقلیم آب و هوایی ایران است و برای مسیرهای کوتاه ایران به کارگیری می شود.
وی درخصوص علت انتخاب این هواپیما نیز گفت: با توجه به فشار غربی ها بر روی توافق برجام که خرید هواپیما را تحت تاثیر قرار داده است با اعلام آمادگی ۱۰۰ درصدی تحویل از جانب سازنده می توانیم نیاز داخل به هواپیماهای نو را پاسخ دهیم.
حقیقی درخصوص منابع مالی برای تامین هزینه این قرارداد گفت: بخشی از شرکت تفتان و برخی دیگر به صورت فاینانس با کنسرسیومی متشکل از ایتالیا، اوکراین و روسیه که در حال مذاکره هستیم تامین خواهد شد و البته مذاکراتی با دو بانک داخلی هم شروع کرده ایم تا در نهایت در بازه ۲۰ ساله مبالغ قرارداد پرداخت شود.
وی اشتغال مستقیم ۲۰۰۰ نفر و نیز ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم، متقاعد کردن شرکت آنتونوف برای قبول نفت به جای پول و تولید بخش هایی از کابین در داخل از فروند بیست و پنجم به بعد را از جمله امتیازهای این قرارداد برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *