varzesh

کاهش ۹ درصدی اعتبارات ورزشی در بودجه ۹۷

تصویر روز : رئیس فراکسیون ورزش مجلس: اعتبارات ورزش در بودجه سال آینده با ۹ درصد کاهش به رقم ۱۵۹۵ میلیارد تومان تنزل یافته است.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا تابش  با اشاره به سرجمع اعتبارات وزارت ورزش و جوانان که امسال ۱۷۶۱ میلیارد تومان بود گفت: این اعتبارات براساس لایحه پیشنهادی دولت به مجلس برای سال آینده با ۹ درصد کاهش به رقم ۱۵۹۵ میلیارد تومان تنزل یافته است.
نماینده اردکان در مجلس کاهش اعتبارات ورزشی کشور در بودجه سال آینده را فاجعه دانست و گفت: در بودجه ۹۷ اعتبارات هزینه ای ۲۵ درصد افزایش و اعتبارات سرمایه ای ۴۵ درصد کاهش نشان می دهد که سرجمع اینها حکایت از کاهش ۹ درصدی بودجه ورزشی دارد.
تابش همچنین با اشاره به قانون سال گذشته مجلس مبنی بر اختصاص ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به امر ورزش گفت: سال گذشته ۱۴۴۱ میلیارد تومان از این محل باید عاید وزارت ورزش می شد که بیشتر شامل پروژه های عمرانی بود و توزیع استانی آن هم صورت گرفته بود که متاسفانه بیش از ۱۸ میلیارد تومان تخصیص نیافت.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: تلاش در کمیسیون فرهنگی، فراکسیون ورزشی و نیز کمیسیون تلفیق بر این است که در جهت رفع کاهش اعتبارات ورزشی در بودجه حرکت کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد کسری ۹ درصدی اعتبارات ورزشی در بودجه ۹۷ با همت نمایندگان و با ارائه پیشنهادهای افزایش اعتبارات، جبران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *