atobos

کلیات افزایش نرخ اتوبوس و مینی‌بوس تصویب شد

تصویر روز: کلیات افزایش ۱۲.۵ درصدی نرخ اتوبوس و مینی‌ بوس به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

به گزارش فارس، کلیات لایحه نرخ‌گذاری اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره لایحه تعیین نرخ اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی اظهار داشت: در سال ۹۶ شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران ۱۰۰ میلیارد تومان از فروش بلیت درآمد داشته است که که ۱۳۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است.

وی افزود: از این رو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به تصویب رساند که میانگین کرایه مینی‌بوس و اتوبوس ۱۲٫۵ درصد افزایش یابد.

محمد علیخانی افزود: کرایه اتوبوس از ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر ۵۰۰ تومان، ۲۰ کیلومتر ۸۰۰ تومان و بیش از ۲۰ کیلومتر هزار تومان محاسبه شده است.

وی گفت: نرخ کرایه بخش خصوصی نیز از یک تا ۲٫۵ کیلومتر ۶۰۰ تومان، ۲٫۵ تا ۵ کیلومتر ۷۰۰ تومان، ۵ تا ۷٫۵ کیلومتر ۸۰۰ تومان، ۷٫۵ تا ۱۰ کیلومتر ۸۵۰ تومان، ۱۰ تا ۱۲٫۵ کیلومتر هزار تومان، ۱۲٫۵ تا ۱۵ کیلومتر ۱۰۵۰ تومان، ۱۵ تا ۱۷ کیلومتر ۱۱۰۰ تومان، ۱۷ تا ۲۰ کیلومتر ۱۲۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نرخ جابه‌جایی مینی‌بوس‌ها نیز از یک تا ۲٫۵ کیلومتر ۵۰۰ تومان، ۲٫۵ تا ۵ کیلومتر ۶۰۰ تومان، ۵ تا ۷٫۵ کیلومتر ۶۵۰ تومان، ۷٫۵ تا ۱۰ کیلومتر ۸۰۰ تومان، ۱۰ تا ۱۲٫۵ کیلومتر ۹۵۰ تومان، ۱۲٫۵ تا ۱۵ کیلومتر هزار تومان، ۱۷٫۵ تا ۲۰ کیلومتر ۱۰۵۰ تومان، بیش از ۳۰ کیلومتر نیز ۱۱۰۰ تومان محاسبه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *