mate 9

بهترین گوشی‌ها ۱.۵ تا ۲ میلیونی

تصویر روز: کم کم به فصل عرضه پرچمداران قدرتمند نزدیک می شویم. فصلی که هر چند برای دنیا پر از خبرهای خوب است ولی برای ایرانی ها با این روند قیمت دلار احتمالا بیشتر ناامیدی به همراه دارد.

به گزارش روزنامه هفت صبح ، ناامیدی به خاطر دیدن گوشی هایی که از لحاظ دلاری قیمتی مشابه پرچمداران پارسال همین شرکت ها دارند ولی برای ایرانی ها شاید بیش از یک میلیون تفاوت قیمت نسبت به پارسال داشته باشند. به همین خاطر احتمالا کسانی که گوشی های پرچمداران پارسال را گرفته اند احتمالا به سراغ خرید مدل های جدید نرفته و کسانی هم که منتظر بودند امسال یک پرچمدار خوب بخرند،

احتمالا توقع خود را کمتر کرده و به رده های قیمتی پایین تر توجه می کنند. یکی از این رده های قیمتی که می تواند یک گوشی با امکانات سخت افزاری خوب و البته کمتر تاثیر گرفته از قیمت دلار در اختیار شما بگذارد، رده قیمتی یک میلیون و ۵۰۰ تا حدود دو میلیون تومان است. گوشی های این رده نه مثل میان رده ها بسیار ساده بوده و نه مثل پرچمداران بزرگ چشمی کور می کنند. در حقیقت این گوشی ها مانند پرچمداران کوچکی هستند که بدوئن ادعا کارهای بزرگی می کنند و احتمالا اگر کسی آنها را در دست شما ببیند نمی داند مدل آن چیست. برای این که بهتر با خصوصیات این رده قیمتی آشنا بشوید هفت مدل از گوشی های معروفش را معرفی کرده ایم.

ال جی مدل Q6M700A

اگر به دنبال یک گوشی بسیار امروزی می گردید که قیمت بسیار پایینی داشته باشد، احتمالا Q6 یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. این مدل در دو نسخه ۶۴ و ۳۲ گیگابایتی عرضه شده است که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. مدل ۳۲ گیگابایتی سخت افزار ضعیف تری داشته و حدود ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد ولی مدل M700A قدرت بیشتری در دل خود پنهان کرده و حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

بهترین موبایل ها برای بودجه 1.5 تا دو میلیون تومان

این گوشی تقریبا ارزان ترین گوشی بازار است که صفحه نمایشی مشابه پرچمداران امروزی و بدون حاشیه دارد. Q6 از نمایشگری ۵٫۸ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰×۱۰۸۰ بهره می برد. برای محافظت از این نمایشگر، گوریلاگس ۳ انتخاب شده است که می تواند در جابجایی و استفاده از گوشی تان به شما اطمینان خاطر بیشتری ببخشد. به نظر می رسد داشتن گوشی موبایلی با چهار گیگابایت رم، قابلیت تشخیص چهره، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، تراشه ای بر پایه اسنپدراگون ۴۳۵ با پردازنده هشت هسته ای و نمایشگر ۵٫۵ اینچی برای افراد بسیاری وسوسه کننده باشد که ال جی موفق شده تمامی این امکانات را در Q6 بگنجاند.

حدود قیمت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان


بلک بری DTEK60

این محصول بلک بری با داشتن صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی از نوع OLED و با رزولوشن ۲۵۵۰×۱۴۴۰ می تواند مناسب حال کاربرانی باشد که از گوشی موبایل به صورت مداوم استفاده می کنند. حافظه داخلی در این محصول ۳۲ گیگابایت است که می توانید با استفاده از یک کارت حافظه microSD این ظرفیت را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید و از آن برای ذخیره سازی فایل های صوتی و تصویری خود استفاده کنید. در DTEK60 از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده شده که به دو پردازنده دو هسته ای با فرکانس ۲٫۱۵ و ۱٫۶ گیگاهرتز مجهز است.

بهترین موبایل ها برای بودجه 1.5 تا دو میلیون تومان

خبر خوش برای علاقه مندان به عکاسی با موبایل این است که بلک بری برای محصول جدیدش دو سنسور ۲۱ و هشت مگاپیکسل در نظر گرفته است که در مقایسه با محصولات دیگر بازار موبایل در خور توجه به نظر می رسد. دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسلی این گوشی موبایل از قابلیت های مختلفی مانند ثبت موقعیت جغرافیایی، فوکوس با اشاره روی سوژه، قابلیت تشخیص چهره، عکاسی HDR و عکاسی پانوراما برخوردار است.

باتری DTEK60 از نوع لیتیوم – یون است و ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. شاید بتوان گفت که این ظرفیت در کنار صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی و پشتیبانی از اینترنت پر سرعت نسل چهارم در این گوشی موبایل همگی برای رفاه حال کاربرانی در نظر گرفته شده اند که با گوشی موبایل خود به وب گردی و تماشای فیلم به صورت آنلاین می پردازند. شبکه نسل چهارم در این محصول از نوع Cat6 است و سرعت دانلود و آپلودی معادل ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه و پنجاه مگابیت بر ثانیه را به کاربر عرضه می دهد.

حدود قیمت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان


نوکیا ۸

آخرین پرچمدار نوکیا در بازار ایران هر چند هنوز با گوشی های پرچمدار و حتی گوشی های هم قیمت خودش هم فاصله دارد ولی باز هم توانسته با بعضی ویژگی ها و قیمت نسبتا مناسبش کمی نظرها را جلب کند. تراشه ای که در این دستگاه پردازش محاسبات را بر عهده دارد ساخت شرکت کوالکام با مدل MSM8998Snapdragon835 است که با دو خوشه چهار هسته ای و فرکانس های ۱٫۸ و ۲٫۵ گیگاهرتز به همراه چهار گیگابایت رم، عملکرد بسیار خوبی در اجرای برنامه ها و بازی ها دارد.

بهترین موبایل ها برای بودجه 1.5 تا دو میلیون تومان

حافظه داخلی نوکیا ۸ که ۶۴ گیگابایت است، فضای خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد. مهم ترین مسئله این است که شرکت مشهور و خوشنام Zeiss لنز دوربین این گوشی را ساخته و حتی نام آن را می توانید زیر دوربین دوتایی پشت گوشی ببینید. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی این دوربین که هم برای هر دو دوربین پشت و هم برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است، تصاویر شفاف، واضح و با کیفیتی ثبت می کند. لرزش گیر اپتیکال تصویر، قابلیت عکاسی و فیلمبرداری هم زمان، ثبت تصاویری به سایز ۱٫۱۲ میکرومتر هم از دیگر ویژگی های بی شمار این دوربین است.

حدود قیمت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان


HTC U Ultra

اگر داشتن گوشی موبایلی با طرح زیبا، حافظه داخلی بالا، دوربین قدرتمند و صفحه نمایش دوتایی برای شما حائز اهمیت است، مدل HTC U Ultra یک گزینه معقول محسوب می شود. پردازنده مرکزی چهار هسته ای U Ultra در قلب اسنپدراگون ۸۲۱ قرار دارد و در کنار چهار گیگابایت حافظه رم به پردازش اطلاعات مشغول است. دوربین قدرتمند U Ultra به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده که با داشتن امکاناتی مانند فوکوس با اشاره روی سوژه، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت عکاسی پانوراما و عکاسی HDR به صورت خودکار امکان ثبت تصاویری با وضوح بالا را در اختیار کاربران قرار می دهد.

بهترین موبایل ها برای بودجه 1.5 تا دو میلیون تومان

در کنار این سنسور قدرتمند، سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی در دوربین سلفی این محصول جای گرفته که در مقایسه با بسیاری از محصولات مشابه در بازار از کیفیت بالاتری برخوردار است. این گوشی موبایل HTC، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی داشته و در زیر قابش یک باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت قرار دارد که انرژی لازم برای روشن نگه داشتن گوشی موبایل را فراهم می کند. این باتری از قابلیت شارژ سریع نسخه ۳ بهره برده که با استفاده از آن می توانید گوشی موبایل خود را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید.

حدود قیمت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان


هوآوی مدل Mate 9

در رده قیمتی حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون تومان غیر از نوکیا ۸ یک پرچمدار دیگر هم داریم. گوشی Mate 9 هوآوی که هر چند پرچمدار پارسال این شرکت محسوب می شود ولی هنوز هم زیبایی های خودش را دارد! روی قاب پشتی گوشی Mate 9 از دو دوربین استفاده شده است. دوربین اول لنز ۱۲ مگاپیکسلی دارد که می تواند رنگ بیشتر و عمق میدان بیشتری را پیش روی کاربران و علاقه مندان به عکاسی قرار دهد. این دوربین دوتایی به سنسور لرزش گیر اپتیکی مجهز شده است و توانایی فیلمبرداری با کیفیت ۴K را دارد.

بهترین موبایل ها برای بودجه 1.5 تا دو میلیون تومان

این گوشی همراه هوشمند با تراشه Kirin 960 در اختیار کاربران قرار می گیرد. تراشه ای قدرتمند که ساخت خود این شرکت بوده و هر چند ضعف هایی دارد ولی برای یک پرچمدار ارزان قیمت گزینه مناسبی محسوب می شود. از دیگر مشخصات سخت افزاری Mate 9 می توانیم به وجود چهار گیگبایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم. این گوشی از کارت حافظه هم پشتیبانی می کند. یک باتری چهار هزار میلی آمپر ساعتی برای Mate 9 در نظر گرفته شده که برای انواع کارهای روزانه مناسب است و به نظر می رسد که می تواند بیش از یک روز گوشی را روشن نگه دارد.

حدود قیمت: یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان


موتورولا مدل Moto Z

گوشی موتورولا مدل Moto Z در بین دیگر گوشی های هم رده قیمتی خود شاید خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشد ولی قابلیت ماژولار آن ممکن است به کار قشر خاصی از گوشی بازها بیاید. از ویژگی های این محصول می توان به سه گیگابایت رم و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین به گفته شرکت سازنده، این دستگاه در برابر آب مقاوم است. برای این محصول ظرفیت داخلی ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده و وظیفه پردازش اطلاعات در Moto Z، به عهده تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ گذاشته شده است. در قاب جلو و پشت این محصول دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی وجود دارد که با امکاناتی مانند

بهترین موبایل ها برای بودجه 1.5 تا دو میلیون تومان

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس ها و فیلم ها، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه، قابلیت تشخیص چهره و قابلیت عکاسی پانوراما می تواند بسیاری از نیازهای شما را پاسخگو باشد. از قطعات ماژولار این دستگاه نیز می توان به یک دوربین حرفه ای، یک پروژکتور و باتری اضافی و حتی بلندگو اشاره کرد که می توانند برای کاربری های خاص کمک زیادی به کاربر بکنند. در نهایت باید اشاره کنیم که وظیفه تامین انرژی این محصول بر عهده یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم – یون بوده که به کمک فناوری TurboPower می تواند دستگاه را در عرض ۱۵ دقیقه برای ۶ ساعت شارژ کند.

حدود قیمت: دو میلیون و ۶۰ هزار تومان


آیفون SE

آخرین مدل SE با آن طراحی محبوب آیفون در سال ۹۵ به بازار آمد و با این که از شکل و ظاهری به روز برخوردار نبود ولی توانست دل بسیاری از آیفون بازها که به مدل های جمع و جور و کلاسیک این شرکت ارادت خاصی داشتند را ببرد. با توجه به عرضه آیفون ۸ و X، کمتر نشانی از این گوشی در بازار می بینید ولی اگر خوب دنبالش بگردید حتما می توانید مدل ۱۶ گیگابایتی آن را با قیمتی حدود یک میلیون و ۸۰۰ پیدا کنید. یکی از قوی ترین تراشه های اختصاصی ساخت اپل، برای آیفون SE در نظر گرفته شده است. این تراشه که A9 نام دارد، از آیفون SE، قدرتمندترین گوشی چهار اینچی دنیا را ساخته است.

بهترین موبایل ها برای بودجه 1.5 تا دو میلیون تومان

برای دوربین اصلی این گوشی، مانند آیفون ۶S، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. با این سنسور علاوه بر این که می توانید تصاویر با کیفیت تری ثبت کنید، می توانید تصاویر زنده نیز ثبت کنید. ویدئوهایی با رزولوشن ۴K ضبط کنید یا از ضبط ویدئوهایی با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه لذت ببرید. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به حسگر اثر انگشت سریع و دقیق تر و البته باتری با ظرفیت ۱۶۲۴ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. خرید این گوشی به کسانی توصیه می شود که هنوز از گوشی های کوچک استفاده می کنند و به نمایشگرهای ۴ اینچی ارادت خاصی دارند.

حدود قیمت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *