wallstreet

اظهارات ترامپ علیه ایران بازار آمریکا را به هم ریخت

تصویر روز: اظهارات روز گذشته ترامپ علیه ایران و بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی باعث شد که بورس وال‌استریت نزولی شود.

در آخرین مبادلات روز گذشته بورس وال‌استریت نگرانی سرمایه‌گذاران از تأثیر بالا رفتن قیمت نفت بر افزایش هزینه شرکت‌ها باعث شد تا بورس وال‌استریت منفی شود. شرکت‌های دارویی و بهداشتی حاضر در وال‌استریت نیز یکی دیگر از دلایل منفی شدن وال‌استریت بودند که با متوسط نزول ۱٫۲ درصدی بیشترین تأثیر را بر افت شاخص S&500 داشتند.

از سوی دیگر پس از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران قیمت نفت نیز روند صعودی را در پیش گرفته است. بازارها نگران هستند که اظهارات نتانیاهو باعث تحریک آمریکا و خروج از برجام شوند.

نگرانی از خروج آمریکا از برجام که قرار است در روز ۱۲ می تصمیم نهایی آمریکا نسبت به آن اعلام شود و در نتیجه احتمال بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران باعث شده است که قیمت نفت در ماه آوریل به بالاترین میزان از اواخر سال ۲۰۱۴ تا کنون برسد. البته گزارش‌های مالی نسبت به گزارش‌های شرکت‌ها در آمریکا طی سه ماه نخست سال جاری خوب بوده است اما به نظر می‌رسد این آمارها نتوانسته‌ است بر تأثیر عوامل منفی در بورس وال‌استریت غلبه کند.

سرمایه‌گذاران بر این باورند که درآمد خوب شرکت‌ها در سه ماهه نخست سال جاری آنقدر خوب نبوده است که بتواند شاخص بورس را صعودی کند. شاخص بورس داوجونز در آخرین مبادلات ۹۱٫۸ واحد معادل ۰٫۳۸ درصد کاهش یافت. به گزارش فارس به نقل از رویترز،‌ شاخص S&500 نیز ۰٫۶ درصد افت کرد و شاخص کامپوزیت نزدک نیز ۰٫۵۸ واحد ریخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *