sekeh

ورود پول‌های سیال به بازار سکه 

تصویر روز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعتقاد دارد هم اکنون در جامعه نقدینگی وجود دارد و عدم مدیریت این امر سبب خواهد شد تا پول های سیال به بازارهای مختلف از جمله بازار سکه سوق یابد.

به گزارش تصویر روز به نقل از خانه ملت، سیدتقی کبیری در خصوص علل افزایش ۳۰ هزار تومانی قمیت سکه در بازار امروز ، گفت: می توان بیان کرد که افزایش قیمت سکه بیشتر موضوع روانی – اجتماعی است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون در جامعه نقدینگی وجود دارد و عدم مدیریت این امر سبب خواهد شد تا پول ها سیال به بازارهای مختلف از جمله بازار سکه سوق یابد.

وی افزود: البته مسئولان بانک مرکزی باید پاسخ دهند ارائه و پیش فروش سکه در طول چند هفته گذشته چقدر توانسته در مدیریت و تنظیم بازار مذکور موثر واقع شود؟.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: امروزه بازا ارز به راحتی قابل سرمایه گذاری نیست و با ورود دولت به این عرصه، طبیعی است که نقدینگی به سمت بازارهای دیگر مانند سکه گرایش پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم مدیریت صحیح بانک مرکزی در بازار سکه آثار تورمی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هم اکنون بازار سکه دارای حباب مقطعی است لذا مردم سراغ این بازار نروند تا قیمت ها واقعی شود؛ در صورت بازگشت قیمت ها، شاید عده ای متضرر شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در بازار آزاد تهران، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش نرخ، به ۲۰,۲۰۹,۹۷۳ ریال رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، ۱۹,۴۸۰,۶۹۵ ریال، نیم سکه ۱۰,۰۰۰,۰۹۱ ریال، ربع سکه ۵,۷۷۴,۲۷۸ ریال و سکه یک گرمی نیز ۳,۵۵۶,۴۷۶ریال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *