bandar.5

کاهش واردات از امارات و ترکیه

تصویر روز: آمار تجارت خارجی در سه ماه نخست سال نشان می‌دهد که واردات از امارات و ترکیه به شدت افت کرده است.

جزئیات آمار تجارت خارجی در سه ماه بهار سال ۹۷ نشان می‌دهد، بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۹۴ میلیون و ۷۳۶ هزار دلار کالا از کشور چین معادل ریالی ۱۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹٫۶ درصدی دارد.

همچنین یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون و ۷۸۲ هزار دلار کالا از امارات متحده عربی به کشور وارد شده که افت شدید ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

سومین کشور عمده معامله با ایران جمهوری کره با ۶۸۰ میلیون و ۴۸۸ هزار دلار و آلمان ۵۴۷ میلیون و ۸۴۰ هزار دلار کالا وارد شده که به ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم قرار می‌گیرند. به گزارش فارس ، براساس آمار گمرک، واردات از کشور کره با کاهش ۷٫۹ درصدی همراه است.

13970406000348 Test NewPhotoFree

همچنین پنجمین کشور عمده معاملاتی در سه ماه نخست سال جاری کشور ترکیه با واردات ۵۲۸ میلیون و ۲۹۷ هزار دلار بوده نسبت به سال قبل با افت ۲۷٫۸ درصدی روبرو بوده است.

13970406000349 Test NewPhotoFree

به گزارش فارس، این کاهش شدید واردات از کشورهای همسایه به موضوع سیاست‌های ارزی باز می‌گردد و در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت. به گزارش فارس ، برخی خبرها از گمرک شهید رجایی در استان هرمزگان که بزرگترین بندر تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی محسوب می‌شود، حکایت از کاهش شدید تخلیه کالا و ورود کشتی‌های تجاری به این بندر دارد و اظهارنامه‌های گمرکی نیز با افت نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است.

براساس تصمیم دولت به تازگی ۱۳۳۹ قلم کالایی که مشابه تولید داخل داشته و یا غیر ضرور تلقی شده‌اند، مشمول دریافت ارز دولتی نخواهند بود و برای آن ثبت سفارش انجام نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *