reno

فروش رنو به ایران ۲ درصد کم شد

تصویر روز: فروش رنو فرانسه به ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۵ هزار و ۷۷۳ دستگاه رسید.

به گزارش تسنیم، شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در ۵ ماهه سال جاری میلادی ۵۵۷۷۳ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.

فروش رنو فرانسه به ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل افت حدود ۲ درصدی داشته است. رنو در ژانویه تا می سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۵۶۷۲۹ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود.

بر اساس این گزارش شرکت رنو در می ۲۰۱۸ بالغ بر ۹۴۱۶ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل(می ۲۰۱۷) افت ۱۶ درصدی و نسبت به ماه قبل(آوریل ۲۰۱۸) رشد ۹ درصدی داشته است. رنو در می ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۱۲۴۴ دستگاه و در آوریل ۲۰۱۸ بالغ بر ۸۵۷۶ دستگاه خودرو در بازار ایران به فروش رسانده بود.

کل فروش جهانی رنو در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی ۱ میلیون و ۶۱۷ هزار دستگاه بوده است. سهم ایران از کل فروش رنو در این دوره ۳٫۵ درصد محاسبه شده است.

رنو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۶۲ هزار و ۷۹ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرد. فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد ۴۹٫۳ درصدی داشت. فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۶ نیز نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱۰ درصدی داشت و به ۱۰۸۵۳۶ دستگاه رسید.

رنو در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۱۵۰۰، در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۳هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۳ بالغ‌ بر ۳۹هزار و ۶۰۰ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *