57538639

بسیاری از خودروهای‌ داخلی و وارداتی ایمن نیستند

تصویر روز: فرمانده پلیس راه کشور گفت: بسیاری از خودروهایی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند چه خودروهای داخلی چه وارداتی ایمن نیستند.

به گزارش تسنیم ، سردار محمدحسین حمیدی در کمیسیون اجرایی مدیریت حمل‌ونقل خراسان جنوبی اظهار داشت: نوروز امسال با وجود رشد ۱۵درصدی سفرها، میزان تلفات بر اثر سوانح رانندگی ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر بود و با اقدامات مؤثری که در حوزه ترافیکی صورت گرفت سه سال بوده که میانگین تصادفات در سطح کشور ثابت باقی مانده است.

وی با بیان اینکه “در بخش حوزه ایمنی، حوزه راه و عامل انسانی رشد خوبی در کاهش تصادفات داشته و با اقدامات فرهنگی توانسته‌ایم در این راستا گام برداریم” افزود: برای کاهش چشمگیر در تصادفات باید در حوزه قوانین، حوزه‌های نظارتی و بیمه اقدامات جدی صورت گیرد.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: در راه‌های روستایی توقع بر ایمنی و زیر بار ترافیک رفتن وجود دارد و تاکنون راه‌های روستایی گسترش خوبی پیدا می‌کند.

حمیدی با ابراز اینکه توجه به راه‌های روستایی اهمیت زیادی دارد اذعان کرد: اقدامات سنتی در کاهش حوادث ترافیکی پاسخگو نبوده چون اصل زیرساخت‌ها هستند و زیرساخت‌های ما تکه‌پاره هستند.

وی همچنین گفت: نرم کشوری در واژگونی ۳۸ درصد و در خراسان جنوبی ۵۸ درصد است و عقب‌افتادگی در زیرساخت‌ها و مشکلاتی که در گذشته وجود داشته و هنوز رفع نشده سبب افزایش تصادفات در استان بوده است.

حمیدی با اعلام اینکه خودروسازان ایمنی لازم را رعایت نمی‌کنند گفت:‌ در زمینه کاهش تصادفات اقدامات سنتی در کاهش تصادفات پاسخگو نیست.

فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: بسیاری از خودروهایی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند چه خودروهای داخلی چه وارداتی ایمن نیستند و امداد و نجات در تصادفات بسیار مهم است و اگر به‌هنگام تصادف گروه‌های امداد و نجات حضور یابند تلفات کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *