sahmani.1

امکان استفاده از فاینانس‌های امضا شده همچنان وجود دارد

تصویر روز: مدیرعامل بانک رفاه کارگران تاکید کرد که با وجود خروج آمریکا از برجام و فشار بر کشورهای دیگر برای قطع ارتباطات مالی خود با ایران، همچنان امکان استفاده از بخشی از قراردادهای فاینانس امضا شده وجود دارد.

محمدعلی سهمانی در گفتگو با  ایبِنا درباره امضای حدود ۵۰ میلیارد دلار قرارداد فاینانس با کشورهای دیگر و سرنوشت این قراردادها بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: به طور حتم همچنان می توان از بخشی از فاینانس های امضا شده استفاده کرد.

وی تصریح کرد: برخی از محدودیت هایی که بعد از انعقاد قراردادهای فاینانس وجود داشت، به خود بانک های ایرانی یا متقاضیان استفاده کننده از این فاینانس ها نیز باز می گشت.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد که همچنین یکی از محدودیت ها برای استفاده از قراردادهای فاینانس های امضا شده به دلیل نیاز به مجوزهایی بود که باید در سطوح بالاتر اخذ می شد.

سهمانی گفت: اگر همان تمایلی که در ماه های گذشته برای استفاده از این فاینانس ها وجود داشت، همچنان وجود داشته، این فاینانس ها قابل استفاده و بهره برداری هستند؛ البته این امر به همکاری در سطح بالاتر و همچنین انعطاف پذیری بیشتر بانک ها نیز بازمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *