maskan.4

۶ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران بلاتکلیف مانده‌اند

تصویر روز: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از راکد بودن حدود ۶۰۰۰ مسکن مهر پایتخت خبر داد.
به گزارش تسنیم، نادر محمدزاده با بیان این‌که مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها پروژه‌هایی با بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند، تصریح کرد: در این راستا احداث باند دوم محور قدیم قم به طول ۳۰ کیلومتر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث باند دوم محور فیروزکوه- سمنان به طول ۱۲کیلومتر با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث کمربندی غربی دماوند به طول ۶٫۵کیلومتر با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی مهم‌ترین پروژه‌ها هستند که در سال ۹۷به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان این‌که ۶ طرح تفصیلی، ۳ طرح بافت فرسوده، ۱۰ طرح هادی روستایی و یک طرح هادی شهری در معاونت معماری و شهرسازی به تصویب رسید، افزود: همچنین ۸ واحد صنفی و شهرک صنعتی، ۶۷ واحد تولیدی کشاورزی و ۳۱ واحد خدماتی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال در استان تهران مجوز دریافت کردند.

وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران متعهد به ساخت ۱۰۰ هزار و ۱۴۹ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بوده که تا پایان بهار امسال، ۹۴ هزار و ۵۲۶واحد (۹۴ درصد) کل مساکن مهر بهره‌برداری و به متقاضیان تحویل داده شده است. پروژه‌های باقیمانده عمدتاً راکد و در مرحله تعیین تکلیف هستند.

وی با بیان اینکه حوزه املاک و حقوقی نیز ۵قطعه زمین با واحدپذیری سه هزار و ۱۳۴ فقره مسکن به اقشار ویژه واگذار شده، تصریح کرد: ۹۳ هکتار از اراضی داخل محدوده شهری و ۳۲۶۴ هکتار از اراضی در حریم شهرهای استان تهران رفع تصرف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *