gosht

گوشت ارزان شد

تصویر روز: ملکی گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفتدی بدون دنبه با کاهش هزارتومانی به نرخ ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان به مصرف کننده توزیع می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ، از کاهش هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و اظهارکرد: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۳۶ تا ۳۷ هزارتومان به مغازه دار و ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی، ازدیاد عرضه دام و اشباع بازار از گوشت‌های وارداتی را دلیل اصلی کاهش قیمت اعلام کرد.

ملکی، با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو دام زنده ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزارتومان است، افزود:با توجه به افزایش عرضه در برابر کاهش تقاضا، پیش بینی می‌شود که در هفته آینده مجددا روند نزولی قیمت در بازار ادامه یابد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، ممنوعیت کشتار بره‌های ماده را دلیل دیگری مبنی بر جلوگیری از نوسانات بازار گوشت دانست و گفت: با توجه به ذبح بی رویه بره ماده در سال‌های اخیر، سازمان دامپزشکی کشتار آن را ممنوع اعلام کرد که ادامه این روند ثبات بازار در سال‌های آتی را به همراه خواهد داشت.

وی، در بخش دیگر سخنان خود از واردات مناسب گوشت وارداتی و توزیع در بازار خبر داد و اذعان کرد: هر کیلو گوشت وارداتی با نرخ ۳۳ هزار تومان توزیع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *