Abu Dhabi Airport

حمله ارتش یمن به فرودگاه ابوظبی

تصویر روز: یگان پهپادی ارتش یمن می‌گوید با پهپاد جدید «صماد ۳»، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات را هدف قرار داده است.

به گزارش تصویر روز به نقل از فارس، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که با پهپاد جدیدی توانسته به فرودگاه ابوظبی چندین حمله کند.

شبکه المسیره یمن لحظاتی پیش نوشت که این یگان با پهپاد‌ «صماد ۳» که امروز از آن رونمایی شده است، این فرودگاه را چندین نوبت هدف حملات خود قرار داده است.

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات در حساب توییتری به طور ضمنی به وقوع این حمله اعتراف کرد ولی مدعی شد که «حادثه‌ای» در این فرودگاه رخ داده و باعث آن، یک وسیله نقلیه بوده است.

در توییت فرودگاه آمده است: «فرودگاه ابوظبی می تواند وقوع یک حادثه مربوط به یک خودروی خدمات در ترمینال ۱ این فرودگاه در ساعت ۴ بعدالظهر (به وقت محلی) را تأیید کند. این اتفاق تأثیری بر فعالیت های فرودگاه نداشته و ورود و خروج پروازها طبق برنامه ادامه دارد».

13970504000670 Test PhotoP

شبکه المسیره یمن به نقل از منابع هواپیمایی امارات نوشت که در روند پروازهای فرودگاه ابوظبی اختلالی ایجاد شده است.ارتش یمن سه‌شنبه این هفته به کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی درباره تداوم جنایت‌های آن‌ها در یمن هشدار داده بود.

سرهنگ «شرف لقمان»، سخنگوی رسمی ارتش یمن گفته بود همه مناطق این دو کشور متجاوز از جمله «دبی»، در تیررس موشک‌ها و پهپادهای یمن هستند.(جزئیات بیشتر)

ارتش یمن ماه گذشته (۲۷ تیر ماه) توانسته بود برای اولین بار با استفاده از پهپادهای دور بُرد خود به نام «صمِّاد ۲» پالایشگاه شرکت نفتی آرامکو عربستان در منطقه ریاض هدف قرار دهد که بر اثر آن این پالایشگاه بنا بر اعتراف سعودی‌ها آتش گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *