tolid 206

شیب افزایش قطعات با قیمت های شورای رقابت همخوانی ندارد

تصویر روز: شیب افزایش قطعات و خدمات با قیمت های شورای رقابت همسو نیست افزایش قیمت قطعات وخدمات این روزها گریبان تولید خودرو در کشور را گرفته است واین صنعت بزرگ را دچار چالش کرده اما کمی آن سو تر شورای رقابت دم از افزایش ۹ درصدی قیمت خودرو می زند .
شورای رقابت در آشفته بازار خودروی این روزها سعی بر آن دارد تا قیمت ها را در بازار کنترل کند اما این به چه قیمتی و چگونه است؟ شورای رقابت از طی اطلاعیه ای افزایش قیمت خودروهای تولیدی را ۹ درصد اعلام می کند در صورتی که در پشت ماجرا قیمت قطعات خودرو روزانه بالا و بالاتر می رود تا جایی که در بعضی از قطعات شاهد افزایش قیمت ۵۰ درصدی هستیم آن هم در شرایطی که تولید کنندگان این روزها برای تامین برخی از قطعات انحصاری مشکل دارند.

بی شک اگر قرار است شورای رقابت برای خودروسازان قیمت خودرو را تعیین نماید بهتر است تا پارامترهای مختلفی را مد نظر قرار دهد. اکنون بسیاری از شرکت ها ی تولید قطعه با تامین مواد اولیه دچار چالش شده اند و در صورتی که نتوانند مواد اولیه خود را تامین کنند سعی بر آن دارند قطعات تولید شده خود را با قیمت بالاتری به خودروسازان ارائه نمایند. از سوی دیگر افزایش دستمزد کارگران، هزینه های حمل و نقل ، بیمه ، مالیات هزینه های جاری قیمت دلار و فولاد که همین امروز طی اعلام رییس اتحادیه اهن وفولاد یکبار دیگر این کالا افزایش قیمت خواهد یافت همه و همه طی سه ماه گذشته افزایش چشم گیری داشتند و شیبی بالای ۳۰ درصد را برای خودروسازان رقم زدند و این در شرایطی است که شیب تعیین شده شورای رقابت یک شیب ۹ درصدی است. حال اینکه با متناسب نبودن این شیب با شیب افزایش قیمت قطعات و خدمات می تواند خودروسازان را متحمل هزینه ها و در نتیجه بدهی های سنگینی نمایند و تا جایی پیش رود که خودروسازان در زمینه تولید و تحویل محصولات دچار چالش شوند.

به گزارش خودرو پلاس،در نتیجه نیاز است تا شورای رقابت در این زمان شیب هر دو پارامتر را یکسان نماید تا خودروسازان کشور بیش از این دچار چالش نشوند ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *