jafari

همکاری میدکو با شرکت های معدنی آسیا و اروپا

تصویر روز: مشاور مدیرعامل و رییس کمیته توسعه سازمان و مدیریت هلدینگ میدکو طی نشستی خبری با اشاره به ۳ روش ارائه کنترل مالی،کنترل برنامه ریزی و کنترل استراتژی در تمامی هلدینگ ها گفت: هلدینگ صنعتی میدکو در دسته سوم قرار می گیرد و کلیه سیاست ها واستانداردها برطریق بخش مرکزی تدوین و ابلاغ می شود.
محمدجعفر اکرام جعفری در ادامه افزود:میدکو با دارا بودن ۱۷ شرکت تابعه و با ۹۰ نیروی انسانی دارای ۳ کمیته راهبری است که مسائل اصلی در آنها تصمیم گیری می شود. این شرکت معدنی هم اکنون با شرکت هایی از ایتالیا ، اتریش، آلمان و چین در ارتباط دائم و مستمر است؛ دفتری در چین دارد، دفتری در آلمان تاسیس کرده که از میدکو حمایت تکنولوژیکی انجام می دهد و با چینی ها به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین عرضه کنندگان فولاد جهان بیش از سایر کشورها در ارتباط است؛ ارتباطی که در زمان تحریم ها هم وجود داشت.
وی با اشاره به دارایی ۴٫۵ هزار میلیارد تومانی در بورس و سرمایه گذاری بیش از ۱۲ هزارمیلیارد تومانی روی زمین گفت: رشد و کارایی میدکو مرهون مدیریت ساختاری است. با توجه به وجود شرایط بحرانی و مالی و همچنین تحریم ها این هلدینگ توانسته ۱۰۸ هزار شغل مستقیم ایجاد کند که در نوع خود بی سابقه است.

photo ۲۰۱۷ ۱۰ ۱۴ ۱۵ ۵۲ ۱۴
اکرام جعفری با بیان اینکه ۹۶٫۵درصد نیروی انسانی شرکت بومی و ۳٫۵ درصد غیربومی هستند و با عنایت به وجود عمده شرکت های تابعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته،گفت: تاکنون این شرکت موفق شده برای ۱۰ هزار و ۸۵۸ نفر در کشور شغل ایجاد کند و با توجه به تعاریف استاندارد اشتغال غیرمستقیم ، دست کم بیش از ۱۰۸ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم از سوی این شرکت اشتغالزایی شده است.
مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو با برشمردن ۳ خصوصیت میدکو اظهار داشت: استفاده از نیروی انسانی متخصص، سرعت عمل در تصمیم گیری و سلامت اداری و عدم وجود فساد ۳ رکن موجود در برنامه توسعه مدیریتی و پیش برنده اهداف شرکت است، اینکه مدیران این مجموعه حتی یک سهم هم در میدکو ندارند باعث عدم وابستگی به منافع مادی و سرعت عمل در تصمیم گیری شده است.

وی با تاکید بر تهیه و ابلاغ کل دستورالعمل های حوزه HSEC گفت: در حوزه زیست محیطی نیز ۳۳۰ میلیون متر مربع فضای سبز در محیط کویری کارخانه ،راه اندازی ۲۰ مرکز سلامت کار،حضور ۱۳ ایستگاه آتش نشانی مستقر و سیستم سنجش آنلاین کنترل خروجی آلاینده های محیطی برنامه ریزی و ایجاد شده است. همچنین ضریب شدت حادثه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته و از ۱۶۶۶ به ۸۶۶ رسیده است.
اکرام جعفری همچنین با اشاره به مسئولیت های اجتماعی در محیط پروژه ها از جمله تجهیز و بهسازی مدارس و جاده سازی اظهار امیدواری کرد در سال آینده با سرمایه گذاری های انجام گرفته ، جهشی قابل توجه در تولید را شاهد باشیم.

photo ۲۰۱۷ ۱۰ ۱۴ ۱۵ ۵۶ ۳۳
رئیس کمیته توسعه سازمان و مدیریت هلدینگ میدکوتاکید کرد: افق این شرکت دستیابی به ظرفیت ۴٫۲ میلیون تنی فولاد، ۷٫۵ میلیون تنی گندله و هشت میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن است که در این پیوند، برخی مجتمع های فولادی آن امسال به بهره برداری رسیده و پروژه های فولاد سیرجان، آهک و کاتد مس آن که همگی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.
مشاورمدیرعامل و رئیس کمیته توسعه سازمان و مدیریت هلدینگ میدکوهمچنین از جذب ۷۲۰ میلیون یورو فاینانس (تامین مالی خارجی) برای طرح ها و پروژه های این هلدینگ در دوران تحریم ها خبر دادوافزود: این فاینانس ها که عمدتا از سوی چینی ها تامین اعتبار شده، حاصل نوع ارتباطات این شرکت، مذاکره های انجام شده، مکانیزم های ارتباطی و توانایی افراد و مدیران آن بوده است.به گفته وی، ۱۱۰ میلیون یورو از این فاینانس برای طرح گندله زرند، ۱۱۰ میلیون یورو برای طرح گندله سیرجان و ۵۰۰ میلیون یوروی آن برای مجتمع فولاد زرند سرمایه گذاری شده است.

photo ۲۰۱۷ ۱۰ ۱۴ ۱۵ ۵۶ ۴۴
لازم به ذکراست شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با هدف سرمایه گذاری در بخش معادن وصنایع معدنی کشور بصورت ۱۰۰ درصد خصوصی و سهامی عام به منظور سرمایه گذاری و توسعه در بخش معادن و صنایع معدنی کشور، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پذیره نویسی عمومی و سرمایه هزار میلیارد ریال، درآذرماه سال ۱۳۸۶ تأسیس و آغاز به کار کرده است. سرمایه این شرکت با افزایش سرمایه در ۶ مرحله به میزان ۲۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *