سمر تنها دارنده گواهینامه SGS در ایران است

2253c2fa 569c 4682 978c c16725f2dc98

تصویر روز: موسسه سمر پس از ارزیابی ممیزان شرکت بازرسی بین‌المللی SGS سوئیس بار دیگر موفق به اخذ گواهینامه NGO BENCHMARKING شد و امروز به‌عنوان تنها دارنده این گواهینامه در بین موسسات خیریه حوزه سرطان در ایران شناخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سمر، گواهینامه بین‌المللی SGS، معتبر‌ترین نشان کیفیت در زمینه شفافیت، اعتمادسازی و پاسخگویی موسسات خیریه است. این گواهینامه که براساس عملکرد برترین خیریه‌های دنیا طراحی شده است، سازمان‌ها را در ۱۲ بعد چارچوب مدیریتی، هیئت امنا، چارچوب استراتژیک، مدیریت صداقت (کدهای اخلاقی)، ارتباطات، حمایت‌ها، وجهه عمومی، منابع انسانی، تخصیص و تولید منابع مالی، کنترل‌های مالی، عملیات و ارائه خدمات در دو بعد برنامه‌ریزی و اجرا، سنجش و ارزیابی نتایج و بهبود مستمر سازمان متشکل از ۹۹ سنجه به‌صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در صورت رعایت بهترین شیوه‌های کاری در این ابعاد، گواهینامه بین‌المللی اعطا و امتیاز سازمان در این گواهینامه مشخص می‌شود.

دریافت گواهینامه مذکور نشان‌دهنده این است که کمک‌های خیرین به موسسه سمر براساس اهداف برای درمان بیماران صرف می‌شود و بیانگر شفافیت مالی است. به عبارتی گواهینامه بین‌المللی SGS اثبات‌کننده مسیر درست یک موسسه خیریه است.

نتیجه این ارزیابی‌ در مورد خیریه سمر، گویای آن است که این موسسه دارای بالاترین سطح انطباق با استانداردهای بین‌المللی عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد است. بر همین اساس موسسه سمر موفق به اخذ گواهینامه NGO BENCHMARKING شرکت بازرسی بین‌المللی SGS با نمره کل ۸۷ درصد شد. ارائه خدمات جامع کیفی، شفافیت مالی و عملکردی، کارآمدی و پاسخگویی بخشی از ویژگی‌هایی بود که منجر به اخذ گواهینامه شد تا راه ارزش‌های پایدار و خدمت باکیفیت در سمر ادامه داشته باشد.

سمر به‌عنوان اولین موسسه خیریه در ایران موفق به اخذ این گواهینامه با ویرایش سوم (بازنگری سال ۲۰۱۷) شد که تا سال ۲۰۲۰ نیز معتبر است. همچنین در بعد کنترل‌های مالی (شفافیت عملکرد مالی) که برای موسسه‌های خیریه، یکی از مهمترین ابعاد است، موفق به کسب نمره ۹۷ درصد شد.

سمر در سال ۱۳۸۶ با هدف حمایت جامع کیفی (روحی، جسمی، رفاهی) از افراد مبتلا به سرطان بالای ۱۴سال فعالیت خود را آغاز کرد. برای رسیدن به این هدف، برنامه‌های متنوعی مانند کلاس‌های گروه‌درمانی، جلسات مشاوره فردی و خانواده‌درمانی، کلاس‌های مدیریت و کنترل خشم، برگزاری اردو برای بیماران، ورزش‌های تنفسی، مشاوره تغذیه و تامین هزینه‌های معیشتی و سبد غذایی به سلامت‌جویان ارائه می‌شود. بر این اساس تا امروز ۵۶۸۴ نفر در موسسه پذیرش شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *