ezdevaj

ثبت سکه بهار آزادی به عنوان مهریه ممنوع شود

تصویر روز: رئیس شعبه دوم دادگاه خانواده کرمان گفت : با توجه به شرایط و اوضاع اقتصادی کشور پیشنهاد می ‌شود قانون حمایت خانواده اصلاح و ممنوعیت تعیین سکه تمام بهار آزادی به عنوان مهریه اجرا شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی کل دادگستری کرمان، حجت الاسلام محمد شفیعی افزود: پیشنهاد می‌ شود در قالب طرحی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یا لایحه‌ پیشنهادی قوه قضائیه به هیات دولت و ارسال آن توسط دولت به مجلس شورای اسلامی در زمینه ممنوعیت ثبت سکه بهار آزادی به عنوان مهریه توسط دفاتر رسمی ثبت ازدواج و به جای آن ثبت وجه رایج، اقدام عاجل و فوری انجام گیرد.
وی آثار مثبت تصویب این طرح را کاهش متقاضی خرید سکه، فرهنگ سازی در راستای جلوگیری از تعیین مهریه ‌های سنگین و غیر عاقلانه، کاهش جمعیت زندانیان، کاهش ورودی پرونده ‌های تعدیل اقساط مهریه و ناتوان از محکومین از پرداخت آن، تاثیر مثبت در اقتصاد خانوار در بخش اقتصاد خرد و در نهایت اقتصاد کلان کشور برشمرد.
این مقام قضایی گفت: ضرورت دارد ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده مصوب اول اسفندماه سال ۱۳۹۱ اصلاح و میزان مهریه تا سقف یک سوم حداقل حقوق و دستمزد قانونی در یک سال مبنای اعمال مقررات ماده سه قانون نحوه اجرای محکومیت‌ های مالی مصوب ۱۵ مهر ۱۳۹۳ قرار داده شود و تعیین ۱۱۰ عدد سکه بهار آزادی یا معادل آن با شرایط اقتصادی کشور تناسب نداشته و ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *