karafarin bimeh

تصویب صورت های مالی بیمه کارآفرین

تصویر روز: جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بیمه کارآفرین روز ۲۷ مرداد ۹۷ با حضور بیش از ۶۸ درصد سهامداران برگزار شد و ادراه این جلسه بر عهده علی آزاد به عنوان رئیس مجمع ، محمد احمدی و عباس شهریاری به عنوان ناظرین جلسه بوده و همچنین در این جلسه بازرس قانونی ،نمایندگان سازمان بورس و بیمه مرکزی و عبدالمحمود ضرابی مدیر عامل شرکت مذکور حضور داشتند.

بر اساس این گزارش در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه کارآفرین صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ قرائت شد و پس از بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

طبق مصوبات این مجمع سود خالص شرکت مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال در سال ۹۶ محقق شده و این شرکت بیمه ای مبلغ ۲۰ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال به عنوان سود انباشته در حساب های خود ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش از مصوبات مجمع این شرکت با۱۷۵۰ میلیارد ریال سرمایه فعالیت می کند و در طول سال مالی ۹۶ مبلغ ۸ هزار ۳۵۹ میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده و در این سال مالی مبلغ ۳ هزار ۶۸۳ میلیارد ریال در آمد حق بیمه این شرکت بوده است.

رئیس مجمع در ادامه در خصوص سرمایه گذاری های بیمه عمراعلام کرده است که در نقاط مختلف کشور سرمایه گذاری هایی زیادی کرده ایم که ارزش افزوده آن بسیار بالاست . به عنوان مثال یک واحد ۵۰ متری در پایین میدان ونک خریداری شده که ارزش افزوده آن بیش از ۵۰ میلیارد تومان است و علاوه بر این در شهرهایی مانند زنجان نیز سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است که برای اینکه سود بی کیفیت نشان ندهیم در حال حاضر در صورتهای مالی سود شناسایی نکردیم.

d87cc4ee 75de 4c06 a7b2 cbebc575499b

آزاد در پایان اعلام کرده است که سودی برای سهامداران تقسیم نشده و بر همین اساس پاداشی هم بین هیات مدیره تقسیم نشده است. روزنامه اطلاعات و به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

گفتنی است ضرابی مدیر عامل شرکت بیمه کارآفرین در حضور سهامداران به ارایه گزارش عملکرد خود در ۱۵ سال پرداخت و گفت : بیمه کارآفرین تاکنون ۴۷۰۰ میلیارد تومان حق بیمه گرفته و در مقابل ۱۸۰۰ میلیارد تومان خسارت از سوی شرکت پرداخت شده و زمانی این اتفاق افتاد که هنوز کسی شرکت را نمی شناخت. شرکت کارآفرین تاکنون ۱۰ جایزه بین المللی دریافت کرده و تنها شرکتی بوده که از وزارت دارایی در بین صنعت بیمه خصوصی و دولتی جایزه دریافت کرده است .

مدیر عامل بیمه کارآفرین در ادامه افزود : شرکت توانست با دریافت ۴۱۱ میلیارد تومان حق بیمه دریافتی نزدیک به ۷۱۰ هزار نفر خسارت درمان پرداخت کند و ۹۱۴ میلیارد تومان حق بیمه شخص ثالث دریافت شده و ۲۰۰ هزار حادثه رانندگی پوشش خسارت داده شده و شرکت بیمه کارآفرین در سال های ۸۲ تا ۹۶ ،مبلغ ۱۶۱ میلیارد تومان سود پرداخت کرده و۷۵ میلیارد تومان هم ارزش افزوده تجدید ارزیابی شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد:بیمه کارآفرین ۱۲۰۰ میلیارد تومان در بانک های مطمئن کشور سپرده گذاری کرده و تنها ۳۳۰ میلیارد تومان آن در بانک کارآفرین بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *