غذاهای سنتی مقاصد محبوب گردشگری

تصویر روز: با خواندن ادامه مطلب اطلاعات مفیدی در مورد غذاهای سنتی کشورهایی مانند ارمنستان و تایلند و شهرهای دبی و کیش بدست خواهید آورد.

غذاهای سنتی دبی

شاورما | Shawerma

شاورما که با تکه های نازک مرغ و گوشت درست می شود بدون شک از محبوب ترین غذاهای خیابانی دبی است. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه، گوشت به همراه سبزیجات تازه، پیاز و سس لای یک نان نرم پیچیده می شود. شاورما یکی از بهترین غذاهای خیابانی دبی است که ارزشش را دارد که برای امتحان آن هم شده سفری به دبی ترتیب دهید!  برای خوردن بهترین شاورما می توانید به رستوران خیابانی الملاح بروید. تکه های مرغ شاورماهای این رستوران کاملا مزه دار و ترش است و مزه اش تا مدت ها زیر زبانتان باقی می ماند.

در مورد آفر تور های دبی در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

ساندویچ شیش تاووک | Shish Tawouk Sandwich

این ساندویچ هم از غذاهای خیابانی محبوب دبی است اما خیلی از گردشگران آن را نمی شناسند! برای درست کردن این ساندویچ، تکه های مرغ را با سیر و ادویه مزه دار می کنند و آن را به همراه سبزیجات و خیارشور لای نان می گذارند. کمتر گردشگری پیدا می شود که طعم باورنکردنی این ساندویچ را دوست نداشته باشد پس بعید هم نیست که همین که این ساندویچ را تمام کردید باز هم دلتان یک ساندویچ دیگر بخواهد!

سمبوسه | Samboosa

سمبوسه در اصل در هند اختراع شده اما در دبی هم از غذاهای خیابانی محبوب است. سمبوسه های دبی هم مثلثی شکل هستند و با انواع گوشت، سبزیجات و ادویه پر می شوند. حواستان باشد این سمبوسه ها آنقدر ترد و خوشمزه اند که تا چند تا از آن را نخورید راضی نمی شوید. می توانید در حالی که در حال گشت و گذار در بازارهای محلی دبی هستید چند تکه ای از این سمبوسه ها تهیه کنید و با خوردن آن ها هم طعم غذاهای محلی را بچشید و هم پرانرژی تر شهر را بگردید.

از میان مطالب پیشین سایت:  راهنمای زمان سفر به کیش،دبی و ارمنستان

فلافل | felafel

غذاخوری های زیادی در دبی هستند که فلافل های خوشمزه درست می کنند. از آن جایی که این ساندویچ، خوشمزه و ارزان است محبوبیت زیادی در بین توریست ها دارد. برای درست کردن فلافل، نخود را با ادویه مزه دار می کنند و می گذارند در روغن حسابی سرخ و برشته شود. در دبی رستوران های خیابانی ای که فلافل می فروشند همیشه پر از جمعیت اند شما هم می توانید به آن ها ملحق شوید و طعم فلافل های دبی را بچشید.

غذاهای سنتی کیش

غذاهای محلی هر شهر نشان از فرهنگ، آداب و رسوم و حتی شرایط جوی آن منطقه و مردم آن دارند. بسیاری فکر می‌کنند که کیش جزیره‌ای مدرن است و هویت تاریخی یا مردم محلی ندارد اما قدمت زندگی در کیش هم به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و مردم محلی آن غذاهای مخصوص خود را دارند. برای آشنایی با غذاهای سنتی مردم محلی این جزیره در ادامه ما را همراهی کنید:

اطلاعات خواندنی بیشتر در مورد تور کیش لحظه آخری در سایت موجود است.

سمک مشوی

همواره ماهی نقش بسزایی در تامین غذای افرادی دارد که در نزدیکی دریا زندگی می‌کنند. سمک مشوی هم ماهی سرخ‌شده مخصوص جزیره‌ی کیش است که مردم محلی آن را طبخ می‌کنند.

مرگوگ یا مرقوق

این غذا نوعی خورش مخصوص است که اهالی این جزیره طبخ می‌کنند.

برنج شکری یا محمر

این غذا نوعی برنج شیرین است که با ماهی سرو می‌شود.

مضروبه از دیگر غذاهای کیش است که از ماهی تهیه می‌شود. این غذا ترکیبی از ماهی، نوعی سبزی و سیر است که طعم خوشمزه‌ای را شکل می‌دهد.

هریسه

هریسه نوعی حلیم مخصوص است که مردم جزیره درست می‌کنند.

برنج مجبوس

این برنج نوعی پلو با ادویه‌ی خاص عربی است که با گوشت، مرغ یا ماهی طبخ می‌شود و اهالی جزیره بیشتر در مراسمات عروسی با این غذا از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند.

 

غذاهای ارمنستان

شامپورز (Shampours):

یکی از معروفترین غذاهای ارمنستان، شامپورز می باشد. این غذا در بسیاری از رستوران های کشور ارمنستان یافت می شود و طرفداران زیادی نیز دارد. طرز تهیه این غذا ویژه است، به این معنی که این غذا بدون نیاز به شعله و تنها روی ذغال های سنگی داغ پخت می شود. گوشتی که در سرکه و گوجه فرنگی تفت داده شده است، روی ذغال گذاشته می شود و بعد از مدت مناسبی غذایی که طعم و عطر ذغالی گرفته است، تهیه می شود. اگر به دنبال خوردن یک غذای نوستالژیک هستید، شامپورز می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.بیشتر بخوانید: تور ارمنستان ارزان و لحظه آخری

گاپاما (Ghapama):

یکی از انواع غذاهای سنتی ارمنستان که در شب های کریسمس و مراسم های ویژه سرو می شود، گاپاماست. غذایی که محتویاتی مانند برنج، بادام، و میوه هایی مانند آلو، سیب و زردآلو دارد و همه این محتویات درون کدویی که محتویات آن را خالی کرده اند گذاشته شده و پخته می شود. مزه اصلی این غذا، شیرین است و اگر به دنبال خوردن غذاهای شیرین هستید، این غذا، می تواند طعم منحصر به فردی داشته باشد.

مانته (Mante):

یکی دیگر از غذاهای ویژه که انحصاری کشور ارمنستان است، مانته است. غذایی که از گوشت سرخ شده تهیه شده و طعمی شبیه به لازانیا درد. این غذای بسیار خوشمزه به همراه ماست، سیر، و سس سیب زمینی سرو می شود و طعم خوشمزه و لذیذی دارد.

دلمه (Dolma):

دلمه های برگ مو، کلم، گوجه و فلفل، انواعی از دلمه هایی است که غذای معمول کشور ارمنستان را تشکیل می دهد؛ غذایی مشابه با انواع دلمه های ایرانی و متشکل از گوشت و سبزیجات مختلف. اگر تمایل به امتحان کردن دستپخت ارمنستانی ها برای تهیه دلمه دارید، می توانید در انواع رستوران ها این غذا را بیابید.

چورچخلا (Churchkela):

چورچخلا، نوعی اسنک خوشمزه و با انواعی از تنقلات و میوه ها و گردو است. این اسنک را می توان به شکل خشک شده نیز مصرف کرد و یا به دلیل داشتن کالری بالا، به عنوان یکی از وعده های غذایی اصلی جایگزین کرد.

کله پاچه (Khash):

این غذا معرف حضور همه ایرانی ها نیز هست و یکی از غذهای بسیار محبوب در ارمنستان نیز به شمار می رود. برای پخت کله پاچه از سر و پاچه گوسفند استفاده می شود و انواع ادویه جات به ان افزوده می شود و در نهایت با لیمو، طعهم ترش و ملسی به آن افزوده می شود. اگر در ارمنستان تمایل به خوردن کله پاچه داشتید، می توانید خاش ها و یا همان کله پاچه های ارمنستانی را نیز امتحان کنید.

غذاهای تایلند

و اما آشنایی با تعدادی از معروف ترین و بهترین غذاهای تایلند :

تام یام گونگ ( Tom Yum Goong )

تام یام گونگ یک سوپ تند میگو می باشد و به جرات می توان گفت عطری تایلندی و ناب دارد ، ادویه جات استفاده شده در این سوپ بسیار لذت بخش و عالی از عطر سنبل هندی ، فلفل ، کوشنه ، برگ های خشک شده ی مختلف ، موسیر و آب آهک دار و همه طعم های ناب را در این غذای خوشمزه حس می کنید .

 از مواد اصلی استفاده شده در این غذا میگو و قارچ است که با سس مخصوصِ ماهی ، طعم دار می شوند و مزه ی تند و ترش آن نشان دهنده غذایی تایلندی است ، تام یام گونگ را می توان در هر وعده ی غذایی خود استفاده کنید .

در ضمن صبح ها ، ظهر یا شب هیچ فرقی ندارد ، اگر از طرفداران سوپ هستید این غذا را حتما در سفر تور تایلند خود امتحان کنید .

سام تام ( Som Tom )

سام تام در واقع یک سالاد است اما دلیل اینکه آن را در لیست غذاها آوردیم این است که آن قدر در این سالاد خوشمزه تایلندی مواد مقوی و زیادی استفاده شده است که می تواند به عنوان یک وعده غذای کامل استفاده و میل شود ، این غذا هم مثل اغلب خوراکی های تایلندی طعمی تند همراه با ترشیِ دل انگیزی دارد ، میگوی خشک شده و خرچنگ به انتخابِ خودتان در سام تام استفاده می شود و بنا به سلیقه تان در سفر  انتخاب و سفارش دهید .

ضمنا بادام زمینی هم عضو ثابت این سالاد است و همین است که آن را به غذائی بسیار پر کالری تبدیل کرده است و اینکه طعم این سالاد عالی آن قدر عجیب و دوست داشتنی است که با هر چنگال که از آن امتحان می کنید طعمی جدیدی از : تندی ، ترشی و حتی شیرینی را احساس می کنید و همین هنر آشپزان تایلند را زبانزد گردشگران کرده است .

تام خا گای ( Tom Kha Gai )

این بار با یک معجون خوش بو و پر طرفدار تایلندی را میخواهیم معرفی کنیم ، این غذا یکی از غذاهایی است که آن قدر طعمی عجیب دارد که شاید تا به حال مزه ای مانند آن را در زندگیتان نچشیده باشید .

این غذا در واقع سوپ مرغ است که با شیر نارگیل طبخ و تهیه می شود و ساقه ی سنبل هندی آن باعث می شود طعم خوش طعمی را پیدا کند ، در این غذا فلفل تند و آتشین ، مرغ های نواری خرد شده ، موسیر و کوشنه ، همه با شیرِ نارگیل مخلوط می شوند و طعمی به یاد ماندنی را در ذهن هر گردشگر تور تایلند به جا خواهد گذاشت .

این غذا ، سوپی است کرم مانند با مزه تند و آتشین اما نرم و دوست داشتنی که با فلفل های قرمز و برگ های کرفس ، سرو و تزئین میشود و شما می توانید نهایت لذت را آن را ببرید .بیشتر بدانید در مورد: تور مشهد

پد تایلندی (Pad Thai  )

 پد تایی یا پد تایلندی همان پاستا یا رشته های نودل می باشد که به روش تایلندی پخته و طبخ می شود ، این غذایی است که از تایلندی ها در تمام جهان شناخته شده است و به نوعی می توان گفت یک غذای بین المللی در تایلند محسوب می شود .

 برای تهیه این غذا ، نودل ها را به وسیله پلو پزهای داغ خوب می پزند و آبکش و بعد سرخ می کنند ، از دیگر موادی که در تهیه این غذا استفاده می گردد لوبیا ، پیاز ، تخم مرغ ، پودر فلفل و بادام زمینی ، میگو به همراه سس مخصوص غذاهای دریایی است که عطر و طعمی بسیارجالبی دارد و کاملا هر گردشگری در تور تایلند را جذب و محو خود می کند .

برخی آشپزان مطرح در تایلند عقیده دارند که نودل ها در این غذا باید تقریبا به مرز سوختن برسند و سریع سرو شوند و بعضی دیگر نظرات متفاوت دیگر ، پد تایی ظاهری زیبا و تحریک کننده دارد و به خوبی توجه شما گردشگران را به خود جلب می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *