miveh foroshi

گرانی میوه گردن دلال‌ها افتاد

تصویر روز: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه افزایش قیمت میوه ها در داخل میدان های میوه و تره بار اتفاق می افتد، گفت: اتفاقاتی که پیش از خرید مغازه داران میوه فروش رُخ می دهد به ما ارتباطی پیدا نمی کند .

به گزارش تسنیم، اسدالله کارگر در ادامه تایید کرد که علت اصلی گرانی میوه و صیفی جات در بازار ، ارائه نکردن فاکتور و خالص فروشی توسط بارفروشان و سودجویی واسطه گران و نبود تعادل در عرضه و تقاضاست.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: اعضای اتحادیه ما ۱۵ تا ۳۵ درصد سود می گیرند و به قیمت های خرید خود اضافه می کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران هم گفت: در میدان میوه و تره بار نرخنامه ای داریم که به وسیله نماینده جهاد کشاورزی ، نماینده بازرسی اتاق اصناف ، اتحادیه میوه فروشان و اتحادیه بارفروشان تنظیم می شود و میوه ها در داخل میدان بر اساس این نرخنامه فروخته و فاکتور صادر می شود.

حسن صابری با اشاره به اینکه بارفروشان میوه و تره بار ، حق العمل کار هستند، افزود: ۹۰ درصد از بارفروشانی که در میدان های بزرگ میوه و تره بار فعال هستند در رسته حق العمل کاری می باشند و مستقیم با کشاورز کار می کنند اما در این میان زنجیره ای هم وجود دارد که جزو اعضای اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار نیستند و خودشان خریدهای خود را انجام می دهند و آن را به میدان حمل می کنند و به صورت حق العمل کاری بار خود را با توجه به عرضه و تقاضا می فروشند.

وی گفت: علت اصلی گرانی میوه، سرمازدگی آخر فروردین امسال است که بنا بر برآورد خسارات وزارت جهاد کشاورزی ، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از تولید امسال ما کم شده و بخش زیادی از میوه های هسته دار کشورمان از بین رفته است .

صابری با اشاره به اینکه فاکتور این اتحادیه، متحدالشکل و مورد تائید اتاق اصناف است، افزود: همه اعضای این اتحادیه از این نوع فاکتور استفاده می کنند و ملزم به صدور فاکتور هستند.

وی با اشاره اینکه ساعات اصلی فعالیت میادین، از حدود ۲۳ تا حدود ۵ صبح است، افزود: باید دست به دست هم دهیم تا کیفیت تولید میوه ها را افزایش دهیم زیرا فقط حدود ۲۰درصد تولیدات داخل، مرغوب و با کیفیت هستند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران با بیان اینکه با توجه به کیفیت میوه ها سه نوع قیمت گذاری کف، سطح و ممتاز وجود دارد، گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد میوه های تهران در میدان های اقماری توزیع می شود.

صابری با بیان اینکه باید همفکری کنیم و بازار تولید و عرضه میوه را به درستی مدیریت کنیم، افزود: پارسال عرضه میوه مازاد بر تقاضا بود به طوری که قیمت هندوانه تا اردیبهشت به اندازه ای پایین بود که خوراک دام می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *