57739738

مدیر عامل مای بیبی:کالاهای ما در گمرک مانده است

تصویر روز: مدیرعامل شرکت تولید کننده پوشک مای بیبی گفت: به مردم قول می دهیم که تولید پوشک به هیچ عنوان دچار توقف نمی شود و اگر تحریم داخلی نداشته باشیم (مثل ترخیص نشدن کالا از گمرک) ما همچنان به تولید خود ادامه می دهیم .

کریم میزبان در مصاحبه با صداو سیما افزود: مواد جاذب یک فناوری خیلی بالا و پیچیده دارد، ما بعد از اولین تحریم ها موجودی انبارها را بالا برده ایم و به اندازه کافی ذخیره سازی کرده ایم اما اکثر کالاهای ما در گمرک مانده و گمرک یکباره تصمیم می گیرد که دیگر کالایی را ترخیص نکند.
وی گفت: مواد اولیه ما باید وارد شود و متاسفانه ۹۰ درصد تولید این مواد فقط در آمریکا صورت می گیرد و حتی کشورهایی مثل فرانسه ، چین و هند هم از آمریکا مواد اولیه خود را تامین می کنند.
وی افزود: الان حدود ۲۲ روز است که کالاهای ما وارد گمرک شده و وقتی برای طی روند اداری و بانکی آن به بانک سامان مراجعه می کنیم می گوید؛ مشکل از طرف بانک مرکزی است ، پول را به بانک داده ایم اما به خارج حواله نکرده اند.
میزبان گفت: وقتی سر و صدای نبود پوشک درآمده است، ۷ عدد از حواله های ما را ارسال کردند و خود مسئولان بانکها دارند از این وضعیت پیش آمده سوء استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: الان کارخانه ای داریم که فقط برای نبود ۲۰۰ کیلو مواد اولیه ۶۰۰ نفر از پرسنل خود را اخراج کرده است .
این تولید کننده پوشک گفت: وزارت صنایع تا حدودی از تولید حمایت می کند اما معضل اصلی بانک مرکزی است که مرتب دارد مقررات را تغییر می دهد.
میزبان افزود : در جلسه ای که ما حضور پیدا کردیم ،ما را تهدید کردند که اگر نتوانید تولید کنید جلوی واردات را باز می کنیم تا پوشک از خارج وارد شود.
وی گفت: مشکل بعدی ما که باز هم همان تحریم های داخلی است، پتروشیمی است ، پتروشیمی ها در عرضه مواد اولیه همکاری نمی کنند و این مواد را دیگر به بورس نمی دهند، واقعاً این چه مافیای پیچیده ای است که در پتروشیمی فعالیت می کند که مستقیماً جلوی تولید را گرفته است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *