motameni

شرکت ها از ارائه خودرو به بازار امتناع می کنند

تصویر روز: رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از بلاتکلیفی و راکد بودن بازار خودرو و عرضه نشدن این کالا از سوی شرکت‌های تولید کننده خبرداد.

 سعید موتمنی در گفتگوی تلفنی با صداوسیما با اشاره به اینکه بازار خودرو نسبت به هفته گذشته تغییر قیمت چندانی نداشته است گفت: حاشیه بازار در خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان از ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان و در خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون از ۱۲ تا ۳۴ میلیون تومان است که این تفاوت قیمت در خودروهای ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان تا صددرصد افزایش قیمت در کارخانه تا بازار است.

وی با بیان اینکه شرکت های خودروساز در انتظار افزایش قیمت خودرو هستند افزود: در جلسات برگزار شده شرکتهای خودروساز رضایت خود را با افزایش ۱۷ تا ۱۸ درصد اعلام کرده اند که البته شورای رقابت در این خصوص هنوز اعلام نظر نکرده است.

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه پیش فروش خودرو با زمان تحویل کوتاه مدت می تواند درکاهش چشمگیر قیمت این کالا در بازار موثر باشد ادامه داد: طبق اعلام شرکت ایران خودرو این واحد تولید روزانه ۱۵۰۰ خودرو تولیدمی کند که اگر تولیدات فقط ۷ روز خود را به بازار عرضه کند بازار شاهد کاهش ۶۰تا ۷۰ درصدی قیمت خواهد بود.

موتمنی با بیان اینکه شرکتهای تولید کننده منتظر افزایش قیمت هستند گفت: این شرکتها از ارائه خودرو به بازار امتناع می کنند.

وی قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ را در کارخانه ۳۶ میلیون و ۲۰۰ و در بازار ۶۰ میلیون و ۵۰۰ اعلام کرد و افزود: پژو­ ۲۰۷ اتوماتیک در کارخانه ۵۴ میلیون و ۳۰۰ ودر بازار ۱۰۴ میلیون تومان و پژو­ ۲۰۷ دنده در کارخانه ۴۷ میلیون و ۱۰۰ ودر بازار ۸۸ میلیون تومان عرضه شده است که البته دادو ستدی در این بازار انجام نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *