hasanpor.1

اعتراض رییس بسیج اصناف به عملکرد معاون بازرگانی وزارت صنعت

تصویر روز: رئیس سازمان و عضو هیات عالی نظارت در سازمان‌های صنفی با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد عدم رعایت قوانین و مقررات توسط معاونت بازرگانی وزارت صمت متذکر شد.

به گزارش فارس، غلامرضا حسن پور اشکذری رئیس سازمان و عضو هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی با ارسال نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص عدم رعایت قوانین و مقررات توسط معاونت بازرگانی وزارت صمت متذکر شد.

در این نامه آمده است:

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد و آل محمد و احترام، با توجه به وظیفه قانونی و نگرانی‌های به وجود آمده بین مردم و بدنه اصناف و بازار کشور، مواردی را برای چندمین بار در خصوص عدم رعایت قوانین و مقررات توسط معاونت بازرگانی آن وزارتخانه و دبیرخانه هیأت عالی نظارت، متذکر می‌شوم.

۱ـ در یک سال گذشته جلسات هیأت عالی نظارت که ریاست آن برعهده جنابعالی است، برگزار نشده و تمام صورتجلسات به صورت گردشی در ادارات و نهادها امضا می‌شود، بنابراین تمام مصوبات ابلاغی غیرقانونی است (این مطلب را بنده در حضور ریاست محترم مجلس، جنابعالی و برخی نمایندگان مجلس مطرح نموده‌ام).

۲ـ بودجه سالانه اتاق اصناف ایران طبق بند ۲، ماده ۴۵ قانون نظام صنفی باید به دبیرخانه هیأت عالی نظارت جهت رسیدگی و تصویب در هیأت عالی نظارت ارائه شود ولی متأسفانه بودجه پیشنهادی ۴۶ میلیارد تومانی اتاق اصناف ایران در سال ۱۳۹۷ که حتی تشریفات قانونی خود را طی نکرد، تاکنون به هیأت عالی نظارت ارائه نشده و تمام برداشت‌های مالی اتاق در این شش ماه کاملا غیرقانونی است و باید دبیرخانه در راستای شفاف‌سازی پاسخگو باشد. البته ترازنامه مالی اتاق اصناف ایران نیز هیچ‌گاه در هیأت عالی نظارت بررسی نشده است.

۳ـ با توجه به آئین‌نامه اجرایی نحوه بررسی صلاحیت و برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران (موضوع تبصره ۲ ماده ۴۴ قانون نظام صنفی) به موجب تبصره ۱۷، هیأت رئیسه فعلی اتاق اصناف ایران از تاریخ ۱۳۹۶.۱۲.۱۳ وجاهت قانونی ندارد، ولی متأسفانه معاون بازرگانی وزارتخانه متبوع شما علی‌رغم نامه‌های متعدد و درخواست اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تذکرات نهادهای نظارتی، از قانون تبعیت نکرده و بر تفسیر شخصی از قانون پافشاری می‌نماید ( این مطلب را نیز بنده در جلسه با رئیس مجلس شورای اسلامی بیان نمودم.)

شایان ذکر است عدم رسیدگی به موارد مذکر و سایر تخلفات و پرداختن به حواشی بجای رفع مشکلات مردم، در آشفتگی‌های چند ماه اخیر بازار، موثر بوده و اعتراضات فراوانی را به همراه داشته است.

13970702000581 Test NewPhotoFree

13970702000584 Test NewPhotoFree

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *