oil1

پیش بینی ۱۰۰ دلاری شدن قیمت نفت

تصویر روز: رئیس بخش تحقیقات کالایی بانک استاندارد چارترد گفت، تحریم ها علیه ایران ممکن است موجب ایجاد یک «شکاف ناخوشایند» در بازار در پایان سال ۲۰۱۸ شود و قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اس پی گلوبال، پل هورنسل، رئیس بخش تحقیقات کالایی بانک استاندارد چارترد گفت، تحریم ها علیه ایران ممکن است موجب ایجاد یک «شکاف ناخوشایند» در بازار در پایان سال شود و قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند، اما احتمالا این قیمت های بالا مدت زمان زیادی پابرجا نخواهد بود.

وی افزود، برقراری مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر احتمالا موجب کاهش حدودا ۱٫۴ میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران تا پایان سال خواهد شد.

وی گفت، با توجه به اینکه هند هیچ معافیتی دریافت نکرده، بعید است این کشور در ماه نوامبر یا دسامبر نفتی از ایران وارد کند. در هر صورت، زمان برای ثبت سفارش در حال تمام شدن است.

این تحلیلگر نفتی افزود: «متوسط کاهش صادرات نفت ایران در سال آینده ۱٫۴ میلیون بشکه نخواهد بود، زیرا بخشی از فروش نفت ایران باز خواهد گشت.» وی خاطر نشان کرد که ایران قبلا هم راه های جایگزینی را برای صادرات نفت خود یافته بود.

«این شکاف ناخوشایند برای سه ماهه پایانی سال و به ویژه ماه دسامبر پیش بینی می شود و بخشی از آن نیز در سه ماهه نخست سال آینده خود را نشان خواهد داد.»

هورنسل گفت: «آیا متوسط قیمت نفت در سال آینده ۱۰۰ دلار خواهد بود؟ نه. شرایطی در سه ماهه پایانی امسال رخ می دهد که ممکن است بازار را به شدت بترساند و قیمت ها به صورت موقت به ارقام بسیار بالا نظیر بالای ۹۰ دلار برسد. قیمت ۱۰۰ دلار هم خیلی دور از ذهن نیست.»

بانک انگلیسی استاندارد چارترد هفته گذشته با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران و احتمال کند شدن رشد تولید نفت شیل آمریکا، پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال آینده میلادی را ۳ دلار افزایش داد و به ۷۸ دلار رساند. این بانک همچنین پیش بینی خود از قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ را ۷ دلار افزایش داد و به ۸۵ دلار رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *