hidari.tamin

حیدری: حل مشکلات سالمندان از عهده یک سازمان خارج است

تصویر روز: مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اعلام کرد: بر اساس آمار سال ٩۶ جمعیت سالمندان کشور بیش از هفت میلیون و ۵٠٠ هزار نفر اعلام شده که از هر ٧ نفر، ٢ نفر از آنان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش تصویر روز ، ناهید حیدری که در حاشیه نشست شورای اداری غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: از ٣ میلیون و ۴٠٠ هزار بازنشسته، مستمری‌بگیر و ازکارافتاده سازمان تامین اجتماعی نزدیک به ١ میلیون نفر بازنشسته بالای ۶٠ سال و سالمند به طور مستقیم تحت پوشش حمایت‍‌‌های تامین اجتماعی قرار دارند .

به گفته وی بیش از ٧٨٠ هزار نفر از بیمه‌شدگان نیز والدین خود را تحت پوشش خدمات درمانی تامین اجتماعی قرار دادند.

وی با اشاره به افزایش پیری جمعیت کشور گفت: زیرساخت‌های لازم جهت مراقبت، درمان و نگهداری سالمندان به نحوی مطلوبی ارتقا پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: در کمتر از ١۵ سال آینده جمعیت سالمندان در کشور به ٣٠ میلیون نفر خواهد رسید و اگر شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی جهت ارتقاء خدمت به این عزیزان فراهم نشود، با بحران سالمندی روبه‌رو خواهیم شد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به اینکه هزینه‌ درمانی سالمندان ۵ برابر هزینه جوانان است، گفت: هزینه درمان، طولانی شدن مدت درمان سالمندان، کمبود برخی داروها و آسایشگاه‌های توانبخشی و نگهداری از سالمندان، کمبود امکانات و مراکز سیاحتی- تفریحی سالمندان، نبود تکریم و احترام خانواده و دغدغه‌های اقتصادی و عدم آگاهی از شرایط و نحوه زندگی در دوران سالمندی از مهمترین مشکلات این قشر می‌باشد.

حیدری به حداقل رساندن مشکلات سالمندان را فراتر از وظیفه انسانی و آرمانی توصیف نمود و افزود: سالمندی؛ یک پدیده چند بعدی است و رسیدگی به حل مسائل و مشکلات سالمندان از عهده یک نهاد و سازمان خارج است و توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های سالمندان عزم عمومی را طلب می‌نماید و با حمیت ملی، پویش اجتماعی افراد و سازمان‌ها و می‌توان مشکلات را به حداقل رساند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵٠٠ هزار سالمندان از خدمات بیمه‌ای محروم هستند، گفت: در سازمان تامین اجتماعی بیش از ٧٨٠ هزار بیمه‌شده اصلی با طرح کفالت؛ والدین خود را تحت پوشش حمایت‌های درمانی تامین اجتماعی قرار دادند و اگر گسترش اینگونه حمایت فراهم شود، بسیاری از مشکلات سالمندان کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *