majles.1

تصویب CFT به تعادل بازار ارز کمک می کند

تصویر روز: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید تصویبCFT به تعادل بازار ارز کمک می کند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص اثرگذاری کنوانسیون CFT بر روند کاهشی نرخ ارز اظهار داشت: به هر حال دلار، ارز مبادله ای بین المللی است و بر معادلات بین المللی کشور اثر می گذارد، کنوانسیون ها به همین دلیل مهم هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون با سفرای کشورهای اروپایی، بیان داشت: سفرای ایران در کشورهای خارجی مسائل اقتصادی متعددی را مطرح کرده اند، یکی از بخش های فعال اقتصاد ایران، فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و نخبگان ایرانی هستند که با خارج ارتباط دارند، آنها معقتدند اگر ایران در لیست سیاه FATF قرار گیرد، تبعاتی به دنبال دارد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، گفت: تبعات قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF این است که ایرانی های فعال در حوزه تجارت به سمت تابعیت کشورهای دیگر بروند و این حرکت به معنای خروج سرمایه از کشور و انتقال سرمایه به کشورهای دیگر است.

وی تاکید کرد: بنابراین هر چه مجلس بتواند از التهابات بیرونی بازار بخواهد و کشور را از وضعیت بی تصمیم خارج کند، بر بازار و آرامش در کشور اثر گذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: CFT آخرین کنوانسیون مرتبط با FAFT است که اگر تصویب شود بر حوزه بانکی اثر گذار است و معتقدم بر تعادل بازار ارز اثر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *