hemati.1

هشدار رئیس بانک مرکزی به خریداران دلار

تصویر روز: رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد: خرید دلار و ارزهای خارجی سرمایه گذاری خوبی نیست و بانک مرکزی به دنبال جایگزین های بهتر برای سرمایه گذاری مردم است.

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی در گفت وگوی با خبرگزاری روسی اسپوتنیک فارسی گفت: مردم باید توجه کنند که خرید دلار و ارزهای خارجی،سرمایه گذاری خوبی نیست.
وی ابراز امیدواری کرد که کسی وارد این سرمایه گذاری ریسکی نشود و در عین حال گفت: بانک مرکزی در حال طراحی برنامه هایی است تا مردم بتوانند گزینه های بهتری برای سرمایه گذاری داشته باشند.
همتی به جذاب کردن بازار بورس و ارایه محصولاتی از سوی بانک مرکزی که بتواند جایگزین بهتری برای سرمایه گذاری باشد و مردم بتوانند با ریسک کمتری در آنها سرمایه گذاری کنند، اشاره کرده است.
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه این مصاحبه به ارزیابی عملکرد های آتی آمریکا بر بازار ایران پرداخت و گفت: از پنج نوامبر (۱۳ آبان) که آمریکا سری دوم تحریم های یکجانبه خود علیه صنعت نفت و گاز و بخش بانکی ایران را به مرحله اجرا خواهد گذاشت، ‘فاجعه’ ای رخ نخواهد داد.
همتی افزود: دولت آمریکا هرکاری که می خواست انجام داد، آمریکا شبانه روز کار می کند تا جلوی فعالیت های مالی ایران و همچنین صادرات نفت ایران را بگیرد؛ به نظر من، دیگر بعد از شش نوامبر اتفاق خاصی نمی افتد.
رئیس بانک مرکزی افزود: نتوانستند محدودیت هایی برای مبادلات مالی و صادرات نفتی ایران ایجاد کنند و زمینه ای نیز برای موفقیت آنها وجود ندارد و تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران برای یافتن راه هایی برای حل این مشکل به نتیجه رسیده و اتفاق مهمی در نوامبر نخواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *