merkel scaled

اروپا برای دفاع مستقل از منافع خود آماده شود

تصویر روز: صدر اعظم آلمان اعلام کرد: با توجه به شعار‌ها و مواضع ترامپ، اروپایی‌ها باید برای دفاع مستقل از منافع شان آماده شوند.

اروپایی ها باید برای دفاع مستقل از منافع شان آماده شوندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه در دیدار هیات های شرکت کننده در کنفرانس جوانان حزب متبوع خود گفت: این واقعیت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید می کند که اولویت اصلی وی آمریکا است و شعار ” اول آمریکا ” را هم مطرح کرده است ما باید برای دفاع از منافع مان به شکل مستقل آماده بشویم.
وی گفت: این به معنای اقدام ضد آمریکا نیست بلکه بدان معنا است که بتوانیم از نظر ژئوپولتیک و جهانی به شکل مستقل عمل کنیم. برای موفقیت در این مسیر هم باید با هم و در چارچوب اتحادیه اروپا عمل کنیم.
صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش گفت اولویت ما نیروی نظامی نیست. نیروی نظامی آخرین گزینه ما است. باید همیشه برای یافتن راهکارهای سیاسی تلاش بشود. در عین حال باید گفت که در شرایط کنونی بدون اقتدار دفاعی نمی توان به اقتدار سیاسی دست یافت.
صدر اعظم آلمان همچنین گفت: اروپایی ها درباره چین و روسیه موضع روشن و مشخصی ندارند. وی گفت اروپایی ها باید موضع خود را در قبال تعامل با آفریقا هم مشخص کنند. اگر اروپا خواهان ایفای نقش است باید به شکل جمعی عمل کند. آفریقا بازار آینده است این قاره جمعیت جوان بی شماری دارد. بیایید همیشه به آفریقا به عنوان یک مشکل نگاه نکنیم بلکه باید به آن به عنوان قاره فرصت ها نگاه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *