mogrini.5

موگرینی: برجام باید حفظ شود

تصویر روز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا : برجام باید حفظ شود و ایران هم به تعهدات هسته ای اش کاملا پایبند باقی بماند.

به گزارش صدا و سیما؛ فدریکا موگرینی در جمع خبرنگاران در آستانه نشست مشترک اتحادیه اروپا و آسیا (موسوم به آسِم) درباره موضع اتحادیه اروپا درخصوص تحریم های ایران گفت: ما در نشست مجمع عمومی با حضور وزرای امور خارجه در سازمان ملل متحد این مسئله را مطرح کردیم. کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند نظام و ساختاری را (برای این منظور) ایجاد کنند. آنها در حال کارکردن روی سازوکاری عینی برای این منظور هستند. مطمئن هستم که در هفته های آینده به فعالیت خود در این زمینه به گونه ای موفق ادامه خواهند داد.

موگرینی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره موضع اتحادیه اروپا و کشورهای آسیایی درخصوص برجام گفت: همواره شرکایی در آسیا بوده اند که علاقه مند بوده اند اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه پیدا کند. این مسئله ازنظر دلایل امنیتی برای کشورهای آسیایی از جمله آسیای میانه موضوعیت داشته است. نباید فراموش کرد ایران نه تنها کشوری در منطقه خاورمیانه است بلکه با کشوری همانند افغانستان مرزهای طولانی دارد. افغانستان کشوری است که ارتباطات بسیاری با دیگر کشورهای آسیایی دارد و منافع این کشورها در مسائل افغانستان است. بنده همواره موضعی همانند شرکای آسیایی خود در این زمینه داشته ایم و آن اینکه لازم است برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حفظ شود و لازم است ایران همچنان به تعهدات هسته ای خود پایبندی کامل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *