akhondi

آخوندی استعفا کرد + تصویر نامه استعفا

تصویر روز: وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دقایقی قبل نامه استعفای خود که در تاریخ ۱۰ شهریور ماه خطاب به رئیس جمهور نوشته شده است را در کانال تلگرامی اش منتشر کرد.

طبق توافق دولت و مجلس،  فردا وزرای پیشنهادی به هیئت رئیسه مجلس معرفی خواهند شد و بر همین اساس امروز آخوندی اسعفای خود را بصورت رسمی اعلام کرده است.

139707281144384915695144

پیش از این خبرگزاری تسنیم،‌ برای نخستین بار اعلام کرده بود که روحانی تصمیم گرفته اسامی ۴ وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند و بر همین اساس رضا ویسه برای وزارت صنعت و معدن، فرهاد دژپسند برای وزارت اقتصاد، علی‌اکبر حاج‌محمدی برای وزارت راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری نیز برای وزارت کار اسامی‌ای بودند که از زبان منابع آگاه عنوان می‌شدند،‌ بین اسامی معرفی‌شده نیز منابع دولتی دژپسند و شریعتمداری را برای وزارتخانه‌های اقتصاد و کار قطعی عنوان می‌کردند.

بررسی سوابق وزرای احتمالی معرفی نیز نشان می‌دهد که چهره‌ها نزدیکی زیادی به نوبخت دارند. فرهاد دژپسند فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در مقطع دکترا از دانشگاه آزاد اسلامی و استادیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است؛‌ دژپسند سابقه حضور در معاونت طرح و بودجه سازمان برنامه و بودجه دولت یازدهم، معاونت تولیدی سازمان برنامه در دولت نهم و معاونت طرح‌ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی دولت هشتم را دارد. وی اکنون نیز به‌عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه مشغول فعالیت است.

علی‌اکبر حاج‌محمدی گزینه پیشنهادی راه و شهرسازی که تا پیش از این مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در امور زیربنایی و عمرانی بوده است در آذر ماه سال پیش، از سوی محمدباقر نوبخت به‌عنوان رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه منصوب شده بود.

محمد شریعتمداری که در حال حاضر وزیر صنعت، معدن و تجارت است، پیش از این معاون سابق اجرایی رئیس جمهور ایران، جانشین رئیس‌جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده است.

رضا ویسه گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور است. وی ریاست هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ به‌عهده داشته است, وی در این پروژه فاز یک و فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی را انجام داد.

به‌نظر می‌رسد با بررسی همین گزینه‌های احتمالی نفوذ نوبخت در تیم اقتصادی دولت افزایش خواهند یافت، عنوانی که پیشتر محمد نهاوندیان با کاهش نقش جهانگیری در دولت آن را کسب کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *