nahavandyan

صادرات، صحنه پیروزی اقتصاد ایران بر تحریم‌کنندگان ضد ایرانی

تصویر روز: امروز، صادرات، صحنه پیروزی اقتصاد ایران بر تحریم کنندگان ضد ایرانی است و صادرکنندگان امین، قهرمانان پاسداری از تولید و اشتغال کشورند.

شاخص درست بودن سیاست ارزی و تجاری کشور، آن است که رشد صادرات غیرنفتی ادامه یابد و تراز تجاری ایران مثبت بماند. کار صادرات را هم هیچ کس بهتر از مردان و زنان سختکوشی نمی شناسد که در همه سالهای پر فراز و نشیب مناسبات سیاسی خارجی، سنگر صادرات را حفظ کرده اند و پرچم ایران را بر بام بازارهای دور و نزدیک جهان برافراشته اند. بهترین سیاستگذار اقتصادی هم کسی است که در تدبیر برای رشد و استقلال کشور، خود را از مشورت و ابتکار هوشمندانه بازیگران موفّق این عرصه محروم نسازد و در جهت منافع ملّی ، از مشارکت آنان در فرآیند تصمیم و اجرا ، اطمینان حاصل کند. کار اقتصاد با داغ و درفش پیش نمی رود وزبان تهدید را برای آنهائی باید به کار برد که مزدوران تحریمند نه بازارگشایان تولید.

تأکید اخیر ستاد اقتصادی دولت بر ضرورت کسب نظر کارشناسی اتاقها و تشکّل های صادراتی کشور، در مورد نحوه نقش آفرینی ارز صادراتی در چرخه اقتصادی کشور، می تواند گام مؤثّری باشد در جهت حفظ اشتغال و تولید داخلی ، و ناکام گذاشتن آنهائی که برای ایران و ایرانی ، نقشه حصر و فقر می کشند.

امروز ، بیش از هر زمان دیگر ، باید دست صادرکنندگان امین را به گرمی فشرد و از اندیشه و تجربه آنان برای نقد و ارزیابی و اصلاح سیاستها ، باید صمیمانه آموخت.

محمد نهاوندیان

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *