hidari.tamin

تسهیلات جدید تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

تصویر روز: نحوه اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار، معافیت های بیمه ای و تسهیلات برای کارگاه های بحران زده و مشاغل سخت و زیان آور از جمله مواردی مطرح شده از سوی مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران است.

به گزارش تصویر روز به نقل از مهر، ناهید حیدری به بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و گفت: به منظور رفع دغدغه خاطر از نیروی کار و حمایت از خانواده و تأمین معاش آنها طرح بیمه زنان خانه دار مطرح و اجرایی شد و با توجه به اینکه دغدغه خاص زنان تربیت نسل آینده است، اجرای این طرح می تواند تا حدودی نسبت به رفع این دغدغه موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه بیمه زنان خانه دار از سال ۸۷ اجرایی شده است، اظهارداشت: از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از زنان خانه دار تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند به طوری که در حال حاضر ۱۵۲ هزار نفر تحت پوشش هستند که ۴۰ هزار نفر آنها در تهران هستند.

شروط بیمه زنان خانه دار

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران به شرط سنی بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و افزود: شرط سنی در نظر گرفته شده برای زنان ۱۸ تا ۵۰ سال است و به ازای هر یک سال سابقه به سقف سنی آنها اضافه می شود.

به گفته وی، همچنین زنان خانه داری که قبلا شاغل بودند با ۱۰ سال سابقه از شرط سنی معاف می شوند و نیازی به شرط سنی ندارند.

حیدری در مورد انواع حق بیمه ها گفت: زنان خانه دار می توانند با پرداخت ۱۲، ۱۴ و ۱۶ درصد حق بیمه در ماه بیمه شوند که علاوه بر این نرخ ها، دولت نیز دو درصد به آنها کمک می کند که در مجموع ۱۴، ۱۶ و ۲۰ درصد می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران اظهار داشت: زنان خانه‌دار با پرداخت هر یک از این حق بیمه ها می توانند از حمایت های بازنشستگی، فوت و بعد از آن برخوردار شوند و در صورتی که تمایل به استفاده از درمان نیز داشته باشند باید علاوه بر حق بیمه، سرانه درمان را که ۴۴ هزار تومان در ماه است را نیز پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: البته قرار است تسهیلات دیگری برای زنان خانه دار در نظر بگیریم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

حیدری همچنین به دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه نیز اشاره کرد و گفت: زنان خانه داری که فاقد سابقه قبلی بیمه هستند می توانند حداقل تا سقف دستمزد را برای پرداخت نرخ بیمه استفاده کنند به طوری که حداقل دستمزد و حداقل نرخ حق بیمه ۱۳۵ هزار تومان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *