dolar.3

دلار در کانال ۱۵ هزار تومان

تصویر روز: بسیاری از کارشناسان و کنشگران اقتصادی جو روانی حاصل از آغاز تحریم‌های ۴ نوامبر و شکل گیری انتظارات مبنی بر افزایش نرخ ارز را در این افزایش تقاضا و قیمت موثر می‌دانند.

به گزارش ایلنا، در ماه اخیر بازار ارز شاهد کمترین نوسان در طی ماه‌های اخیر بود به طوری که به ندرت در این بازه زمانی شاهد عبور نرخ دلار از کانال ۱۳ هزار تومان بودیم واگر این اتفاق روی می‌داد در کمترین زمان دوباره به این کانال باز می‌گشت.

اما از اوایل هفته جاری دوباره این نوسانات و تلاطم‌ها به بازار ارز ایران بازگشته و نرخ هر دلار آمریکا در حرکت تدریجی خود از مرز ۱۵ هزار تومان نیز عبور کرد و از صبح امروز نرخ فروش این ارز پرتقاضا و معتبر در تابلوی صرافی‌ها تقریبا ۱۵ هزار و دویست تومان است. همچنین نرخ فروش دیگر ارز معتبر یعنی یورو نیز در روند مشابه با عبور از مرز ۱۷ هزار تومان تقریبا ۱۷ هزار و سیصد تومان است.

بسیاری از کارشناسان و کنشگران اقتصادی جو روانی حاصل از آغاز تحریم‌های ۴ نوامبر و شکل گیری انتظارات مبنی بر افزایش نرخ ارز را در این افزایش تقاضا و قیمت موثر می‌دانند.

از سویی با افزایش نرخ تورم در جامعه و احتمال افزایش آن در آینده نزدیک، بیشتر مردم سعی می‌کنند تا با خرید ارز به عنوان دارایی با قدرت بالای نقدشوندگی از کاهش ارز دارایی خود در امان باشند.

نرخ فروش درج شده در تابلوی صرافی‌ها برای پوند انگلیس ۱۸۵۰۰ ، دلار استرالیا ۹۳۵۰ ، لیر ترکیه ۲۷۰۰ و درهم امارات نیز ۳۹۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *