goshi.2

امنیتی کردن بازار تلفن همراه نتیجه مطلوبی ندارد

تصویر روز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: امنیتی کردن تمامی موضوعات بازار تلفن همراه به جای اینکه راه کار داشته باشیم به نتیجه خوبی منجر نمی‌شود و برخورد امنیتی نتیجه مطلوبی را حاصل نمی‌کند.

به گزارش تصویر روز سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نحوه عرضه گوشی‌های تلفن همراه توقیفی، اظهار داشت: مقرر شده بود گوشی‌های تلفن همراه توقیفی از سوی گمرک ترخیص و به بازار عرضه شود اما با توجه به اینکه تعداد گوشی‌های در مقایسه با تقاضای موجود در بازار کمتر بود باید ساز و کاری تهیه می‌شد تا عرضه گوشی‌ها منجر افزایش قیمت نشود.

وارد کنندگان گوشی تلفن همراه تمایلی به واردات ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار شده بود تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازوکاری را برای عرضه گوشی‌های تلفن همراه توقیفی طراحی کند که چنین اقدامی صورت نگرفت، گفت: در حوزه گوشی‌های تلفن همراه وزیر ارتباطات لیست‌های را در خصوص افراد دریافت کننده ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی منتشر کرد، بعد از این اقدام بسیاری از افراد تمایل به واردات گوشی تلفن همراه ندارند.

برخی اسامی منتشر شده از سوی وزیر ارتباطات ارز دریافت نکرده‌اند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر افرادی که قصد داشتند به صورت قانونی گوشی تلفن همراه وارد کنند نیز تمایلی به انجام چنین اقدامی ندارند، ادامه داد: واردکنندگان معتقد هستند برخی از افرادی که اسامی آنها توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد ثبت سفارش کرده بودند و به آنها ارزی تخصیص نیافته است.

عرضه گوشی بر اساس شماره ملی ساز و کار مناسبی نیست

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عرضه گوشی بر اساس شماره ملی ساز و کار مناسبی نیست و افراد می‌تواند با استفاده از کد ملی اطرافیان خود تعداد زیادی گوشی تلفن همراه را پیش خرید کنند، عنوان کرد: سرمایه مورد نیاز پیش خرید گوشی تلفن همراه بسیار پایین تر از خودرو است به همین دلیل افراد بسیار زیادی می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

امنیتی کردن بازار نتیجه خوبی ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه طرح پیش فروش گوشی تلفن همراه نیازمند برنامه منسجم است، خاطرنشان کرد: امنیتی کردن تمامی موضوعات بازار تلفن همراه به جای اینکه راه کار داشته باشیم به نتیجه خوبی منجر نمی‌شود و برخورد امنیتی نتیجه مطلوبی را حاصل نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *