alamolhoda

سه وزیر تغییر کرده اما مطالبات مردم هنوز سر جایش است

تصویر روز: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با انتقاد از وضعیت وزارت راه و شهرسازی گفت: مردم از جاده انحرافی سفر می‌کنند و میزان تصادفات افزوده شده، قطار برقی مشهد نیز حتی خشت اولش بنا نشده و خطوط ریلی شمال کشور هم به تعویق افتاده است.

به گزارش تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ضدر خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: این مردم، حق‌شان خدمت است و به این مردم باید خدمت کنیم؛ عزیزان مسئول ما مطالبات این مردم را ادا کنند؛ سه وزیر تغییر کرده اما مطالبات مردم هنوز سر جایش است؛ آقایان بدانند مطالبات مردم در وزارت راه، از نظر مسکن چیست؟ در طول این مدت مسکن مهر تعطیل شد و مسکن اجتماعی را جایگزین کردید اما آن هم نشد. مردم بی‌خانه زیر بار سنگین اجاره جان می‌دهند. گفتید بافت فرسوده شهری را درست می‌کنید، در سال‌های ۹۳ و ۹۴ فقط ۱۰ هزار قرارداد برای نوسازی بافت فرسوده منعقد شده است. مردم از جاده انحرافی سفر می‌کنند و میزان تصادفات افزوده شده، قطار برقی مشهد حتی خشت اولش نیز بنا نشده و خطوط ریلی شمال کشور هم به تعویق افتاده و ناوگان هوایی وضعیت نابسامانی دارد؛ بلیت‌ها نیز در ایام اربعین گران بود.

وی با انتقاد از بی‌نظمی ناوگان هوایی از نظر رفت و آمد و پر شدن جیب شرکت‌‌هایی بی‌رحم هواپیمایی گفت: این مشکلات هنوز پابرجاست؛ در مورد وزارت اقتصاد، امسال مردم ما به زیارت اربعین رفته و گفته‌اند در برابر کاهش ارزش پول ملی در برابر دیگران خجالت زده بودیم و تورم قریب ۴۰ درصد اقتصاد را به‌صورت یک ویرانه درآورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: در مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز عدم تنظیم بازار مشکل مردم است؛ در این مملکت هر کس هر جنسی را با هر قیمتی به فروش می‌رساند و کسی مزاحمش نمی‌شود. بازار تنظیم نیست و کارخانجات تولیدات‌شان ساقط شده و یکی پس از دیگری تعطیل شده و کارگران بیکار می‌شوند؛ معدن نیز نه تنها توسعه نیافت بلکه روی به خام‌فروشی آورده و ثروتی بادآورده در اختیار گروهی سرمایه‌دار زالو‌صفت قرار گرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به وضعیت کارگران بیکار شده گفت: اینها بدون رزق و روزی هستند؛ از طرفی کارگران معادن در آق دربند سرخس و یا یورت آزادشهر به این وضعیت مبتلا بوده و در سخت‌ترین وضعیت در حال زندگی هستند و حقوق روزمره آنها را نمی‌دهند و این‌ها به این حقوق نمی‌رسند و این وضعیت وزارت تعاون است؛ مهمترین هلدینگ اقتصادی کشور یعنی شستا در اختیار اینهاست و ساماندهی نشده است.

وی تصریح کرد: سئوالم این است که این افرادی که قبول وزارت کردند آیا از این مشکلات خبر داشتند؟ اگر خبر نداشتند که به درد این کار نمی‌خوردند؛ اگر می‌دانستند برنامه‌شان چیست؟ سئوال دوم از مجلس است. نماینده‌های مردم این مشکلات را می‌دانستند؟ اگر نمی‌دانستند که تکلیف مشخص است و اگر می‌دانستند باید بدانند در برابر این مردم مسئول هستند و باید پاسخگو باشند. وزرا برنامه خود را اعلام کنند. مردم ما ۴۰ سال مقاومت کردند و حق این مردم، خدمت به مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *