instagram

فیلترینگ اینستاگرام درپیچ و خم شایعه

تصویر روز: روابط عمومی وزارت ارتباطات: این وزارتخانه طرحی برای پالایش هوشمند اینستاگرام به مراجع ذیربط ارائه نکرده است.

به گزارش صداوسیما؛ سیدجمال هادیان طبایی درپی انتشار اظهارنظری منسوب به رئیس پلیس فتا درباره طرح وزارت ارتباطات برای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام گفت: وزارت ارتباطات طرحی برای پالایش هوشمند اینستاگرام به مراجع ذیربط ارائه نکرده است. البته برخی نهاد‌ها پیشنهاد‌هایی برای فیلترینگ هوشمند به وزارت ارتباطات ارائه داده اند که به دلیل غیرفنی بودن قابلیت اجرا نداشته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات اظهار کرد: وزارت ارتباطات هیچ نکته پوشیده‌ای از مردم ندارد و اجرای هر طرح جدیدی را از مسیر رسمی و رسانه‌ای با مردم در میان می‌گذارد.

وی در ادامه افزود: البته صبح امروز در تماس تلفنی که با سردار هادیان‌فر داشتیم، ایشان چنین مصاحبه‌ای را تکذیب کردند. از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود در انتشار اخبار به منبع و صحت آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

درحالیکه برخی از رسانه‌ها به نقل از رئیس پلیس فتا نوشتند: «وزارت ارتباطات سرویس جدیدی را طراحی کرده است که طبق آن، می‌توان با عبور از SSL جدید اینستاگرام، فیلترینگ هوشمند را ارائه دهد که اگر این طرح راه اندازی شود، بخشی از محتوای مجرمانه کم می‌شود.»

این موضوع در حالی مطرح شد که برخی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی از بروز اختلال در آن خبر دادند؛ مشکلی که پس از گذشت چند ساعت، مرتفع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *