khaghaz rooznameh

کاغذ بندی ۲۶۰ هزار تومان!

تصویر روز: افزایش قیمت کاغذ در بازار طی روزهای گذشته هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی را به بندی ۲۶۱ هزار تومان رسانید. این در حالی است که طیق برآوردهای کارگروه کاغذ قیمت هر بند کاغذ باید نهایت ۱۳۰ هزار تومان باشد.

به گزارش تسنیم ، در حالیکه انتقادات بسیاری طی هفته های اخیر به روند افزایشی قیمت کاغذ در بازار وجود داشته است‌، کاغذ طی روزهای گذشته باز هم گران‌تر شد و به قیمت هر بند ۲۶۱ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر بند کاغذ ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ روز گذشته در بازار به قیمت هر بند ۲۶۱ هزار تومان بفروش رفت. این در حالی است که کاغذ به مانند غذا و دارو در فهرست کالاهای اساسی قرار داشته و از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن استفاده شده است.

کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه‌های اخیر تلاش برای واردات کاغذ را با افزودن آن به فهرست کالاهای اساسی آغاز کرد و تاکنون دو فهرست مورد تایید خود از واردکنندگان کاغذ را منتشر کرده است،‌ واردکنندگانی که بخش قابل توجهی از بارهای خود را هنوز نتوانسته‌اند خریداری و وارد کشور کنند. بانک مرکزی اخیرا تعدادی از ثبت سفارشات برای ورود کالا به کشور را باطل و درخواست کرده تا مجدداً این مراحل توسط واردکنندگان طی شود. بخشی از این واردکنندگان از جمله واردکنندگان کاغذ بوده‌اند.

در هفته‌های گذشته فعالان بازار کاغذ افزایش قیمت نسبی کاغذ در بازار را نتیجه کمبود محصول عنوان کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *