139612290000166365714308932

آزادراه تهران- قم به بخش خصوصی واگذار می شود

تصویر روز: آزادراه تهران –قم در قالب طرح بهسازی ، نگهداری و بهره برداری، با هدف ارتقای سطح فنی و ایمنی و افزایش خدمات جاده ای برای کاربران و استفاده کندگان از آزادراه به بخش خصوصی واگذار می شود.
به گزارش تصویر روز محمدرضا زمانیان مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه های این سازمان با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقای سطح کیفی، فنی و ایمنی آزادراههای دولتی موجود و از طرفی محدود بودن منابع اعتباری دولت، وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، واگذاری بیش از ۱۳ آزادراه دولتی را در قالب طرح بهسازی، نگهداری و بهره برداری را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: در این راستا فراخوان شناسایی سرمایه گذار تامین مالی برای آزادراه تهران-قم به عنوان یکی از آزادراه دولتی انجام شده و پس از طی تشریفات اداری، در نهایت، تفاهم نامه تامین منابع مالی به میزان ۲٫۰۰۰ میلیارد ریال با سرمایه گذار منتخب تنظیم و مبادله شد و انتظار می رود با توجه به مصوبه اخذ شده از هیئت وزیران در این خصوص، ظرف دو ماه آینده قرارداد مشارکت نیز تنظیم و مبادله شود.
زمانیان با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف افزایش درآمد آزادراه های دولتی و به موازات آن تامین منابع مالی در جهت ارتقای فنی و ایمنی و همچنین افزایش سطح خدمات جاده ای برای کاربران و استفاده کنندگان از آزادراه هها اجرایی می شود.
وی همچنین در خصوص فرآیند واگذاری آزادراه های دولتی به بخش خصوصی افزود: پس از انجام مطالعات بهسازی و شناسایی نیازهای فنی و ایمنی آزادراهها و تعیین مبالغ اعتباری مورد لزوم، در نهایت بر این اساس، مصوبه هیئت وزیران بمنظور جذب سرمایه گذار اخذ و فرایند شناسایی و انتخاب سرمایه گذار انجام می پذیرد.
مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها در خصوص طول دوره مشارکت و مدت زمان در اختیار گذاشتن آزادراه های دولتی به بخش خصوصی اظهار داشت: بهره برداری و نگهداری آزادراه ها تا زمان مستهلک شدن سرمایه گذاری اولیه به همراه سود مصوب در اختیار طرف مشارکت خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *